patient-with-autoimmune-conditions

بیماری لثه خطر سلامت روان، قلب و بیماری های خود ایمنی را افزایش می دهد

بیماری لثه خطر سلامت روان، قلب و بیماری های خود ایمنی را افزایش می دهد

بیماری شدید لثه تقریباً 10 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. اغلب خاموش است و تا زمانی که به مرحله پیشرفته نرسد هیچ علامتی نشان نمی دهد.

آیا می دانستید که داشتن التهاب لثه یا پریودنتال چیزی بیش از یک نگرانی زیبایی است؟ بیماری لثه سلامت کلی ما را شامل می شود. مطالعات در گذشته به طور مداوم ارتباط قوی بین بیماری لثه و بیماری های سیستمیک مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان را نشان می دهد.

علاوه بر تحقیقات قبلی، یک مطالعه اخیر در بریتانیا که نشان داد بیماران با سابقه بیماری لثه به بیماری‌های خودایمنی (مانند آرتریت، دیابت نوع 1، پسوریازیس)، بیماری‌های روانی (مانند افسردگی، اضطراب، روانی جدی) مبتلا می‌شوند. بیماری، بیماری قلبی عروقی (نارسایی قلبی، سکته مغزی، زوال عقل عروقی)، و اختلالات قلبی متابولیک (به عنوان مثال، فشار خون بالا، دیابت نوع 2) طی یک پیگیری متوسط ​​حدود سه سال.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه بیرمنگام انجام شد، سوابق 64379 بیمار را بررسی کرد که سابقه بیماری لثه از جمله ژنژیویت و پریودنتیت را داشتند. این رکوردها با 251161 بیمار که سابقه بیماری پریودنتال نداشتند مقایسه شد.

دکتر جوت سینگ چاندان، نویسنده اول، از مؤسسه دانشگاه بیرمنگام، گفت: «ما یکی از بزرگترین مطالعات اپیدمیولوژیک در نوع خود را با استفاده از داده های مراقبت های اولیه بریتانیا برای بررسی ارتباط بین بیماری پریودنتال و چندین بیماری مزمن انجام دادیم.

تحقیقات منتشر شده در مجله BMJ Open نشان داد که بیمارانی که سابقه بیماری لثه ثبت شده در شروع مطالعه را داشتند، در مقایسه با گروه بدون بیماری احتمال بیشتری داشت که در طی سه سال به یکی از شرایط ذکر شده ادامه دهند و تشخیص داده شوند.

برای کسانی که در ابتدای مطالعه بیماری لثه قرار دارند، نتایج نشان می دهد:

  • 37 درصد خطر ابتلا به بیماری های روانی را افزایش می دهد

  • افزایش 33 درصدی ابتلا به بیماری خودایمنی

  • افزایش 18 درصدی در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

  • 7٪ افزایش در ابتلا به اختلال قلبی متابولیک (با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در 26٪) بسیار بیشتر است.

دکتر چاندان گفت: "سلامت ضعیف دهان چه در بریتانیا و چه در سطح جهانی بسیار رایج است. هنگامی که بیماری دهان و دندان پیشرفت می کند، می تواند منجر به کاهش قابل ملاحظه کیفیت زندگی شود. با این حال، تاکنون اطلاعات زیادی در مورد آن وجود نداشته است. ارتباط سلامت دهان و دندان ضعیف و بسیاری از بیماری‌های مزمن، به ویژه بیماری‌های روانی. از آنجایی که بیماری‌های پریودنتال بسیار شایع هستند، افزایش خطر سایر بیماری‌های مزمن ممکن است یک بار سلامت عمومی باشد.

این برای ما به چه معنی است؟

برای بیماران، این مطالعه اهمیت مراقبت از سلامت دهان را با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به دندانپزشک برای پیشگیری و درمان بیماری لثه تقویت می کند.

برای جامعه مراقبت های بهداشتی، این نیاز شدیدتر به ارتباط موثر بین دندانپزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی را نشان می دهد. متخصصان پزشکی باید اطمینان حاصل کنند که بیمارانشان در مورد اهمیت بهداشت دهان و دندان آموزش می بینند.

4.7/5 - (3 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند