Beautiful smile and white teeth of a young woman. Matching the shades of the implants or the process of teeth whitening.

ونیر کامپوزیت یا پرسلن : کدام برای شما مناسب تر می باشد؟

ونیر کامپوزیت یا پرسلن : کدام برای شما مناسب تر می باشد؟

لبخند زیبا یکی از اصلی ترین مولفه های زیبایی است. ظاهر دندان های شما تأثیر بسزایی در  اعتماد به نفستان  دارد و در عین حال باعث جذابیت و جوانی شما می شود.

تا به حال شده که لبخند خود را به دلیل تغییر رنگ دندان ، شکستن یا از بین رفتن آن پنهان کنید؟

درمان ونیر ها می توانند طرح لبخند شما را بهبود بخشد. اگر دندان های شما دارای شکستگی ، شکاف اندک هم پوشانی یا لکه هایی باشد که به راحتی  حتی با بلیچینگ سفید نشوند ، می توانید کاندیدای ونیر باشید.

ونیر، ترمیمی است به منظور اصلاح تغییر رنگ دندان، نا هم ترازی های جزئی، لب پریدگی ها یا ترک ها که به سطوح دندان افزوده می­شود. از ونیر برای کاهش فاصله بین دندان ها و احیای دندان های فرسوده جهت ایجاد یک لبخند طبیعی و اصلاح طرح لبخند نیز استفاده می شود.

اما سوال این است بهترین ونیر برای درمان شما چیست پرسلن یا کامپوزیت؟

اگر چه دندانپزشکان می توانند به شما در مورد بهترین روشهای درمان زیبایی مشاوره دهند ، اما پیشنهاد می کنیم قبل از مراجعه به کلینیک و دریافت نوبت این مقاله را مطالعه کنید.

ونیر چیست؟

ونیر پوسته هایی شبیه به ناخن مصنوعی  هستند که دندانپزشک شما به طور دائمی به قسمت جلوی دندان های شما می چسباند.

ونیر ساخته شده از لایه های نازک پرسلان یا رزین کامپوزیتی محکم بوده که دندان های طبیعی شما را بیشتر از تاج دندان حفظ می کند. همچنین ، ونیر نسبت به تاج ها معمولاً برای تقویت دندان های بسیار پوسیده یا خراب استفاده می شود.

ونیر پرسلن چیست؟

ونیر پرسلن روکش تمام شیشه ای است که بر روی مینای دندان شما می چسبد و متناسب با شکل و رنگ دندان های دائمی شما بوده که بسیار طبیعی به نظر می رسند به طوری که تشخیص آنها از دندان های دیگر دشوار است.  هر ونیر پرسلن برای یک دندان مخصوص و به صورت سفارشی ساخته می شود و بسیار طبیعی به نظر می رسد.از سایر مزایای استفاده از ونیر پرسلن می توان به  محکم بودن ، مقاوم بودن  در برابر لکه و ماندگاری بالای آن ها اشاره کرد که تقریبا طول عمر آن ها بین ۱۰ الی ۲۰سال می باشد.

اگر ونیر پرسلن را انتخاب می کنید ، به خاطر داشته باشید:

این روش برگشت پذیر نیست زیرا دندانپزشک مقداری از مینای دندان شما را برای قرار دادن آن روی دندان می تراشد.

روش استفاده از ونیر پرسلن

اگر ونیر پرسلن را انتخاب می کنید ، باید در دو یا سه مرحله ای به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا درمان بصورت کامل صورت گیرد.

مرحله اول: در ابتدا یک مشاوره  با متخصص زیبایی صورت میگیرد و در آن رنگ دندان مشخص می گردد

مرحله دوم: هنگامی که شما در مورد رنگ دندانتان به توافق رسیدید جرم گیری و بروساژ برای آغاز درمانتان پیشنهاد می شود.

مرحله سوم: مقداری از مینای دندان شما تراش داده می شود تا آماده ی قرار گرفتن ونیر پرسلن بر روی آن گردد .

مرحله ی چهارم: دندان های شما قالب گیری شده به لابراتوار ارسال تا ونیر پرسلن ساخته شود.

مرحله پنجم: ممکن است روکش های موقت روی دندان های شما قرار گیرد تا زمانی که ونیر پرسلن در لابراتوار ساخته و آماده شود.

مرحله ششم: زمانی که آزمایشگاه ونیر پرسلن را به کلینیک ارسال می کند ، پس از تائید شکل، تناسب و رنگ ونیر توسط دندانپزشک  شما آن را با یک رزین حساس به نور به دندان های شما می چسباند.

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت پوششی است که طی یك جلسه بطور مستقیم توسط خود دندانپزشک بر روی دندانها قرار داده می شود که نیاز  به قالب گیری ندارد و در همان جلسه کامل می گردد. جنس این ونیرکامپوزیت ها از نوع خاصی از مواد ترمیمی زیبایی است که هم رنگ دندان می باشند كه با مهارت و دقت بسیار زیاد و شناخت اصول زیبایی و آناتومی دندانها بر روی دندان ها قرار داده می شود و در صورتیکه به صورت صحیح و تخصصی کار شوند و با دقت پالیش شوند (در زمان ساخت) به هیچ وجه باعث التهاب لثه یا بدبویی دهان نمیشوند ،همچنین تغییر رنگ آنها در طول سالیان، اندک است .

ونیر کامپوزیت یا پرسلن : کدام برای شما مناسب تر می باشد؟

در مقایسه با نمونه پرسلن آن ، ونیر کامپوزیت ها ممکن است سریعتر فرسوده شوند و در نتیجه طول عمر آنها تقریبا  بین پنج تا هفت سال می باشد. با این حال ، ترمیم آنها آسان تر است .

اگر کامپوزیت شما باید در لابراتوار ساخته شود ، مراحل کار همانند ونیر پرسلن می باشد.

با این حال ، روکش های کامپوزیت به مینای دندان نیاز کمتری دارند. دندانپزشک شما ممکن است بتواند آنها را در طی یک مرحله ساخته و در جای خود نصب کند.

روش قرار دادن ونیر کامپوزیت

مرحله اول: در ابتدا با مشورت متخصص زیبایی رنگ و برند کامپوزیت را انتخاب می کنید

مرحله  دوم: برای شروع کار درمانی ونیر کامپوزیت بهتر است در ابتدا جرم گیری و بروساژ انجام شود.

مرحله سوم: متخصص زیبایی فرو رفتگی ها و برآمدگی های جلوی دندان را رفع می کنند تا دندان هایتان با یکدیگر هم سطح شده و سپس مقداری از آن را تراش داده تا آماده ی قرار گرفتن کامپوزیت روی آن ها شود.

مرحله چهارم: یک نور با شدت بالا به کامپوزیت تابیده شده تا آن را  سخت و مقاوم نماید.

مرحله پنجم: در این مرحله که مرحله پایانی می باشد صاف کردن و صیقل دادن رزین کامپوزیت تا رسیدن به ظاهر طبیعی صورت می گیرد.

در پایان یادآور می شویم صرف نظر از اینکه از کدام ماده استفاده می شود ، می توانید مطمئن باشید که در هر دو روش لبخند زیبا و طبیعی را به شما هدیه می دهند.

5/5 - (22 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند