بیشتر خدمات دندانپزشکی پر هزینه‌ هستند و عده‌ای به‌دلیل ترس از هزینه‌های درمانی ترجیح می‌دهند به مشکلات دهان و دندان خود رسیدگی نکنند. با ادامه این روند، پوسیدگی دندان‌ها پیشرفت می‌کند و مجبور به انجام درمان‌های تهاجمی‌تر مانند عصب‌کشی، کشیدن و یا ایمپلنت می‌شوند. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های بیمه مانند بیمه دانا با برخی از مراکز دندانپزشکی معتبر در سرتاسر کشور مانند زنجیره مراکز دندانپزشکی زمرد قرارداد دارند و بیماران می‌توانند کارهای درمانی خود را در مراکز مختلف با پایین‌ترین هزینه ممکن انجام دهند؛ اما بیمه دندانپزشکی دانا چه نوع درمان‌های دندانی را پوشش می‌دهد و چقدر می‌توانید روی آن حساب کنید؟ در ادامه این مقاله قصد داریم پاسخ این پرسش مهم و دیگر پرسش‌هایی را که حول محور این مسئله وجود دارد، برایتان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

بیمه دانا

بیمه تکمیلی خدمات دندانپزشکی بیمه دانا

بیمه دانا یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین بیمه‌های تکمیلی کشور است که با بیش از ۴۹ سال سابقه فعالیت خدمات جامع، کامل و بی‌نظیری را برای تسهیل هزینه درمانی بیماران ارائه می‌دهد. یکی از ده‌ها خدمات درمانی این بیمه تکمیلی معتبر و باسابقه، پرداخت بخشی از هزینه‌های دندانپزشکی است. در حقیقت منظور از بیمه تکمیلی دندانپزشکی دانا، هزینه‌هایی است که این شرکت برای درمان مشکلات دهان و دندان بیماران بیمه‌شده پرداخت می‎کند. جامعیت بیمه دانا در بخش‌های درمانی تحت پوشش، سبب شده است بسیاری از مردم ترجیح دهند توسط این مجموعه بیمه شوند؛ اما بیمه دندانپزشکی دانا در پرداخت هزینه چه نوع درمان‌هایی کمک می‌کند؟

درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی دانا

بخش زیادی از امور درمانی دندانپزشکی تحت حمایت و پوشش این بیمه تکمیلی است که در ادامه تک‌تک آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

ایمپلنت

یکی از درمان‌های بسیار پرهزینه و البته موثر و کاربردی در حوزه دندانپزشکی، ایمپلنت دندان است. ایمپلنت در حقیقت جایگزین دندان محسوب می‌شود که امروزه از این روش برای پرکردن جای خالی دندان‌هایی که به هر دلیل از دست رفته‌اند، انجام می‌شود. در این روش درمانی، یک قطعه فلزی ( فیکسچر)  که ایمپلنت نام دارد، طی یک عمل جراحی تخصصی درون استخوان فک بیمار فرو می‌رود تا در جای درست خود قرار گیرد و برای نگه‌داشتن تاج مصنوعی دندان آماده شود. این روش درمانی طرفداران بسیار زیادی دارد و به بیمارانی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند، کمک شایانی می‌کند. به کمک این بیمه تکمیلی شما می‌توانید در کلینیک‌های دندانپزشکی معتبری مانند کلینیک‌های زنجیره‌ای دندانپزشکی زمرد که با این بیمه تکمیلی قرارداد منعقد کرده‌اند، کار درمان ایمپلنت خود را انجام دهید.

اندو (عصب‌کشی)

یکی دیگر از درمان‌های بسیار تخصصی و مهم حوزه دندانپزشکی، اندو یا همان عصب‌کشی ریشه دندان است. زمانی که وسعت پوسیدگی زیاد می‌شود و به کانال‌های دندان می‌رسد، برای دندانپزشک راهی به‌جز درمان ریشه یا همان عصب‌کشی باقی نمی‌ماند. عصب‌کشی نیز از جمله درمان‌های هزینه‌بر دندانپزشکی به حساب می‌آید و متاسفانه آن قدر درد شدیدی را به بیمار تحمیل می‌کند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن درد را تحمل کرد. شما می‌توانید به کمک خدمات بیمه دندانپزشکی دانا با مراجعه به کلینیک‌های معتبری مانند مراکز زمرد روند درمانی خود را بدون نگرانی از هزینه‌ها انجام دهید.

 

جراحی دندان عقل نسج نرم و سخت

بسیاری از افراد به‌دلیل مشکلات مختلفی که دندان عقل برایشان پیش می‌آورد، مجبور به درمان آن می‌شوند و بهترین و موثر ترین درمان برای خلاص‌شدن از دندان عقل، جراحی آن است. خصوصاً اگر دندان عقل بیمار نهفته باشد، هیچ راهی به‌جز جراحی باقی نمی‌ماند. به‌هرحال این روش درمانی نیز تحت پوشش بیمه دانا است و شما می‌توانید از خدمات آن با ارسال مدارکی مانند رادیوگرافی پیش‌از درمان، تسهیلات بیمه را دریافت کنید.

روکش ایمپلنت

پس‌از انجام ایمپلنت شما باید بعد سه ماه اقدام به انجام روکش دندان‌هایتان کنید تا ایمپلنت شما در بهترین حالت ممکن باشد و درمان و هزینه‌هایی که انجام داده‌اید با شکست مواجه نشود. هزینه این مرحله از درمان را نیز می‌توانید به کمک تسهیلات بیمه تکمیلی دانا در مراکز تحت پوشش با ارائه مدارک پزشکی پرداخت کنید.

انجام بروساژ با بیمه دندانپزشکی دانا

دندان‌ها پس‌از مدتی به‌دلایل مختلفی مانند مصرف مواد غذایی رنگی یا استعمال دخانیات رنگ اصلی خود را از دست می‌دهند و رو به زردی می‌روند. این مسئله برای هیچکس خوشایند نیست و باید سراغ درمان آن رفت. بروساژ یک روش درمانی بسیار ساده است که کمک می‌کند رنگ دندان‌ها کمی نزدیک به همان رنگ اولیه شود. این درمان نیز تحت پوشش بیمه دانا است و بدون نگرانی از هزینه‌ها می‌توانید آن را در کلینیک‌های معتبری مانند مراکز زنجیره‌ای زمرد انجام دهید.

پرکردن (ترمیم) دندان

یکی از رایج‌ترین درمان‌های دندانپزشکی، ترمیم یا همان پرکردن دندان است. زمانی که با اولین اخطارها مانند شکستن متوجه پوسیدگی دندان‌هایتان شوید، می‌توانید با مراجعه به مراکز درمانی و پیش‌از آنکه پوسیدگی به کانال‌های ریشه دندانتان برسد، درمان را انجام دهید. ترمیم دندان نیز از جمله روش‌های درمانی تحت پوشش بیمه دندانپزشکی دانا است و کافی است به مراکزی که خدمات درمانی این بیمه را ارائه می‌دهند، مراجعه کنید.

پروتز دندان

پروتز دندان نوعی روش جهت پر کردن فضای خالی دندان ها می باشد که عملکرد درمانی و زیبایی دارد و می‌تواند جای دندان‌های ازدست‌رفته را بگیرد. پروتزهای  دندانپزشکی شامل  ایمپلنت دندان، دندان مصنوعی، بریج و روکش های تک واحدی دندان‌ مانند pfm  و زیر کونیا می‌شود و باید آن را در مراکز درمانی تحت پوشش بیمه انجام دهید.

خدمات بیمه دانا

شرایط لازم برای جراحی ایمپلنت بیمه دندانپزشکی دانا

جراحی ایمپلنت اگر چه با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود؛ اما به‌هرحال روش درمانی سخت و تهاجمی محسوب می‌‌شود و هزینه‌های زیادی دارد. البته نگران نباشید! بیمه دانا در پرداخت این هزینه‌ها به شما کمک خواهد کرد، به‌شرط اینکه واجد شرایط انجام جراحی ایمپلنت باشید و نکات درمانی و بهداشتی را به‌خوبی رعایت کنید تا درمانتان موفقیت‌آمیز باشد.  علاوه‌براین، استخوان فک شما باید فضای مناسبی داشته باشد تا ایمپلنت شما در صورت داشتن تحلیل لثه بهترین عملکرد را داشته باشد. به‌طورکلی سلامت لثه در شروع و تکمیل این روند درمانی نقش مهمی دارد و باید حتماً با پزشک خود برای انجام جراحی مشورت کنید.

لازم است این نکته را بدانید که بیمه دندانپزشکی دانا تنها در پرداخت هزینه‌های جراحی به شما کمک نمی‌کند و می‌توانید از این بیمه برای پرداخت هزینه معاینه‌های بعدی نیز استفاده کنید، بنابراین برای شرکت بیمه مهم است که شما نکات پیش، حین و پس‌از جراحی را رعایت کنید تا هم خودتان دچار مشکل نشوید و هم بتوانید به تعهدات بیمه عمل کنید. پس‌از انجام جراحی تا چند روز از مصرف مواد غذایی سفت بپرهیزید و تمام مراقبت‌های شخصی مانند مسواک‌زدن، نخ دندان کشیدن و … را انجام دهید.

آیا انجام ایمپلنت با بیمه تکمیلی دانا امکان‌پذیر است؟

بله. بیمه دانا با توجه به شرایط بیمه‌شده، تمام یا بخشی از هزینه‌های درمان را با ارائه مدارک معتبر مانند معرفی‌نامه و مدارک درمانی به شرکت بیمه متقبل می‌شود و شما می‌توانید از این تسهیلات جهت تکمیل فرایند درمانی خود استفاده کنید.

قیمت ایمپلنت با بیمه دانا چقدر می‌شود؟

هزینه انجام ایمپلنت با بیمه دانا به مواردمختلفی بستگی دارد و نمی‌توان برای تمام بیماران یک نسخه کلی پیچید. پیچیدگی و سادگی روند درمان و کاری که دندانپزشک باید روی دندان بیمار انجام دهد، مشکلات دهان و دندان بیمار، وضعیت دندان‌ها، موقعیت مکانی کلینیک دندانپزشکی، میزان تخصص دندانپزشک، ابزار و تجهیزات کلینیک، کیفیت و برند مواد اولیه و مواردی از این دست هزینه انجام ایمپلنت را دستخوش تغییر قرار می‌دهد. شما می‌توانید از کلینیک های دندانپزشکی زمرد که برای درمان به آن مراجعه می‌کنید کلیه هزینه‌ها را پرس‌وجو کنید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید.

قراردادن ایمپلنت دندان

فرانشیز (سهم بیمار) چیست؟

فرانشیز بیمه اصطلاحاً به آن بخشی از هزینه‌‌ها که برعهده ‌بیمار است، گفته می‌شود که مقدار دقیق آن در بیمه‌نامه‌ها ذکر شده است و طرفیق قرارداد به آن استناد می‌کنند. در شرکت‌های بیمه عموماً فرانشیز چیزی بین 0 تا ۳۰ درصد هزینه کلی است و در بیمه دانا هم مقدار فرانشیز براساس تعداد بیمه‌شده‌ها مشخص می‌شود. در حقیقت هر چقدر تعداد بیمه‌شدگان بیشتر باشد، میزان فرانشیز کمتر می‌شود. فرانشیز بیمه دندانپزشکی دانا در کلیه خدمات درمانی بین 0 تا 30درصد است و این یعنی شما تنها بین 0 تا 30 درصد از هزینه‌ها را پرداخت خواهید کرد و مابقی برعهده شرکت بیمه خواهد بود.

آیا در مراکز زمرد دریافت معرفی نامه و پرداخت هزینه دندانپزشکی به صورت آنلاین هست؟

در زنجیره‌ مراکز دندانپزشکی زمرد دریافت معرفی‌نامه و پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی کاملاً به‌صورت آنلاین نیز انجام می‌شود و شما می‌توانید با گرفتن معرفی‎نامه به‎‌شکل آنلاین در هر  ساعتی از شبانه‌روز و ایام هفته و در هر نقطه‌ای از کشور، تمامی مراحل اجرایی و اداری را بدون مراجعه حضوری تنها در چند دقیقه با کارت ملی و گواهی دندانپزشک انجام دهید. برای افزایش رضایت مراجعین محترم بیمه دانا، در همه مراکز زمرد تمامی خدمات دندانپزشکی موردنیاز به مراجعان محترم ارائه می‌شوند.

جهت پذیرش آنلاین بیماران بیمه دانا می‌توانید با شماره تلفن ۴۹۹۱۳ تماس بگیرید و کلیه درمان‌های دندانپزشکی شامل جرم‌گیری دندان، ترمیم دندان، درمان ریشه، بروساژ، جراحی دندان، کشیدن دندان، ایمپلنت و روکش ایمپلنت را انجام دهید. طریقه پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی نیز کاملاً به‌صورت آنلاین خواهد بود. بیمه‌شدگان طرف قرارداد بیمه تکمیلی دانا می‌توانند جهت دریافت کلیه خدمات دندانپزشکی به مراکز ملائک، سماء، صادقیه و مینا مراجعه نمایند.

سخن پایانی

استفاده از خدمات شرکت‌های بیمه تکمیلی جهت انجام کارهای درمانی باعث شده است تا بسیاری از بیماران نگرانی چندانی از بابت هزینه‌های درمانی نداشته باشند و به‌راحتی به درمان دندان‌های خود بپردازند. بیمه دندانپزشکی دانا یکی از ده‌ها بیمه فعال در سطح کشور است که بسیاری از هزینه‌های مشکلات دهان و دندان را پوشش می‌دهد و شما می‌توانید از تسهیلات مختلف این شرکت بیمه در مراکز دندانپزشکی زمرد بهره ببرید.

کلینیک های طرف قرارداد با این بیمه

کلینیک سما

کلینیک سما

بزرگراه شهید خرازی شهرک شهید باقری
مشاهده کلینیک
کلینیک مینا

کلینیک مینا

ستارخان ایستگاه دریانو

مشاهده کلینیک