ایمپلنت

10 دلیل مهم برای انتخاب ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی

اگر یک یا چندین دندان از دست رفته دارید، حتما ایمپلنت دندان را در نظر داشته باشید.

اگرچه ایمپلنت ها تنها گزینه نیستند، اما مزایای بی نظیری در بلند مدت و کوتاه مدت دارند. قبل از بررسی فواید، باید بدانیم ایمپلنت های دندانی چیست.

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت ها پیچ هایی از جنس فلز سازگار با بدن هستند که با روش جراحی زیر لثه در داخل استخوان جای داده میشوند. وقتی این پیچ ها در جای خود قرار گرفتند به دندانپزشک این امکان را میدهند تا با استفاده از پروتز های دندانی روکش ایمپلنت را بر روی آنها قرار دهند.

مزایای ایمپلنت دندان

  1. ایمپلنت های دندانی شبیه دندان های طبیعی هستند

پس از اتمام درمان، نتیجه کاملا طبیعی به نظر می رسد و از نظر بصری با دندان های طبیعی شما قابل تشخیص نیست. ایمپلنت های سرامیکی مانند یک ریشه دندان طبیعی به رنگ عاج هستند و جایگزین زیبایی برای ایمپلنت های فلزی هستند.

  1. احساس دندان های طبیعی را دارند

مراقبت از دندان های ایمپلنت تفاوتی با مراقبت از دندان های طبیعی شما ندارد. شما باید هر روز آنها را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، اما مجبور نیستید از کرم‌ها و چسب‌های مخصوص استفاده کنید یا مانند دندان مصنوعی آنها را یک شب در یک لیوان خیس کنید. آنها همچنین هرگز به پر کردن یا کانال ریشه نیاز نخواهند داشت، همانطور که دندان های طبیعی پشتیبان بریج ممکن است.

  1. آنها بادوام هستند - اغلب تا آخر عمر باقی می مانند

ایمپلنت های دندانی دارای 98 درصد موفقیت هستند و نحوه عملکرد آنها، تبدیل شدن به بخشی از استخوان فک، دوام بی نظیری به آنها می دهد. اگر بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید و به دنبال این درمان به طور منظم معاینات دندانپزشکی را انجام دهید، شانس زیادی برای ماندگاری ایمپلنت مادام العمر وجود دارد.

  1. هنگامی که به عنوان یک درمان مادام العمر در نظر گرفته شود، ایمپلنت همیشه مقرون به صرفه است

 یکی از نگرانی های رایج این است که ایمپلنت های دندانی بیشتر از گزینه های دیگر هزینه دارند و از نظر هزینه اولیه، این اغلب درست است. با این حال، این تصویر کامل را نشان نمی دهد. ایمپلنت دندان احتمالاً مادام‌العمر دوام می‌آورد، بنابراین هزینه سالیانه آن می‌تواند کمتر از درمان‌های جایگزینی باشد که ممکن است در سال‌های بعد نیاز به جایگزینی یا اصلاح داشته باشند.

  1. کیفیت زندگی شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت (حتی ممکن است بهبود یابد!)

به عنوان دندانپزشک شما توصیه می کنیم که رژیم غذایی سالمی داشته باشید و قند را محدود کنید، اما هر چیزی که برای خوردن انتخاب می کنید، ایمپلنت دندانی شما مانعی برای شما نخواهد داشت. دندان‌های ایمپلنت به شما این امکان را می‌دهند که با اطمینان کامل غذا بخورید، صحبت کنید و لبخند بزنید، زیرا هرگز مانند گزینه‌های متحرک معمولاً نمی‌لغزند یا جابه‌جا نمی‌شوند.

implant-rehabilitation-a2
implant-rehabilitation-b1

  1. می توانند از تحلیل استخوان جلوگیری کنند

از دست دادن دندان به ناچار منجر به از دست دادن استخوان می شود اگر دندان جایگزین نشود. برخلاف سایر گزینه‌های جایگزین، ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند با ترکیب شدن با استخوان فک و تثبیت آن، به تحریک استخوان برای بازسازی خود و سالم ماندن آن کمک کنند. ممکن است تعجب کنید که چرا این پیشگیری از تحلیل استخوان اهمیت دارد. این به قوی نگه داشتن فک و لثه کمک می کند و احتمال شکستگی و سایر مشکلات سلامت دهان را کاهش می دهد و بقیه دهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

  1. سلامت دندان های دیگر را به خطر نمی اندازند

ایمپلنت های دندانی هیچ تاثیری بر سلامت دندان های طبیعی مجاور ندارند. با این حال، سایر گزینه‌های جایگزینی دندان می‌توانند دندان‌های مجاور را ضعیف کرده و آن‌ها را مستعد پوسیدگی کنند.

  1. ایمپلنت های دندانی می توانند جایگزین هر تعداد دندان شوند

اگر دو یا چند دندان از دست رفته باشد، برای جلوگیری از قرار گرفتن نادرست دندان ها و استخوان فک، باید هرچه سریعتر شکاف ها بسته شود. پل های ایمپلنت و پروتزهای جزئی که توسط ایمپلنت های دندانی پشتیبانی می شوند، ثبات بیشتری نسبت به پروتزهای معمولی دارند.

  1. عزت نفس را بالا می برند

یک دندان از دست رفته می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس شود و برخی از درمان های ترمیم دندان مانند بریج یا دندان مصنوعی همیشه این مشکل را به طور کامل برطرف نمی کنند. ایمپلنت دندان متفاوت است. نتیجه دندانی است که کاملاً طبیعی به نظر می رسد و احساس می کند و بنابراین لبخندی طبیعی ایجاد می کند که لبخند را بازیابی می کند و عزت نفس را افزایش می دهد. از دست دادن استخوان همچنین می تواند ساختار صورت را در طول زمان تغییر دهد و ظاهری فرورفته و پیری زودرس ایجاد کند.

  1. فرآیند آزمایش شده است

ما در زنجیره مراکز دندانپزشکی زمرد بیش از 20000 ایمپلنت دندان را نصب کرده ایم. این یک روش رایج است که ثابت شده است نتایج ماندگار و طولانی مدت، افزایش سلامت دهان و دندان و رفع مشکلات زیبایی دندان یا دندان از دست رفته را ارائه می دهد.

اگر مایل به اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت های دندانی هستید یا اینکه مطمئن نیستید این یک گزینه درمانی مناسب برای شما است، لطفا با ما با شماره 49913 تماس بگیرید. یا با کلیک بر روی اینجا به صورت آنلاین نوبت بگیرید.

5/5 - (11 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند