oo1

ایمپلنت های دندان

ایمپلنت های دندان چیست؟ 

ایمپلنت های دندان جایگزین ریشه دندان می شوند. این ایمپلنت های دندان یک پایه قوی را برای ثابت کردن دندانی که قرار است همانند دندان های طبیعی شما باشد را فراهم می کند .

تاریخچه ایمپلنت های دندان

علی رغم پیشرفت های گسترده سال های اخیر در علم دندانپزشکی میلیون ها نفر در سرتا سر دنیا از نبود و یا از بین رفتن دندان های خود رنج می برند که عمده اینها به خاطر پوسیدگی ، بیماری لثه مانند ورم لثه یا صدمات دندان به وجود می اید. برای سالیان دراز تنها راه درمان دندان از بین رفته استفاده از دندان های مصنوعی و بریج ها بود ، اما امروزه ایمپلنت های دندان برای رفع این مشکلات به وجود امده اند.

فایده ایمپلنت های دندان چیست؟

فواید زیادی برای ایمپلنت های دندان وجود دارد که شامل:

ظاهر شما را بهبود می بخشند : ایمپلنت های دندان دقیقا مانند دندان خود شماست و به استخوان فک شما متصل شده به شکل دائمی در آن قرار میگیرند.

حرف زدن شما را بهبود می بخشند : دندان های مصنوعی نامناسب و لغزیدن انها در دهان باعث ایجاد اثرات بد بروی نحوه حرف زدن شما می شود که ایمپلنت های دندان این عیب را برطرف می کنند.

راحتی در استفاده : ایمپلنت های دندان چون به عضوی از دهان شما تبدیل می شود مانند دندان های مصنوعی نیستند .

خوردن آسان : لغزش دندان های مصنوعی جویدن غذا رو مشکل می کنند. اما  ایمپلنت های دندان دقیقا مانند دندان های خود شما رفتار می کنند و شما با استفاده از این دندان ها غذای مورد علاقه خود را بدون احساس هیچ دردی میل می کنید.

عزت نفس را بالا می برند : ایمپلنت های دندان چون باعث می شوند که خنده زیبا به شما برگردد شما در مورد خود حس بهتری خواهید داشت.

سلامت دهان را بهبود می بخشند : در ایمپلنت های دندان  نیاز به از بین رفتن سایر دندان ها نیست چون دندان های کناری برای محکم کردن دندان ایمپلنت شده لازم نیستند که این امر باعث می شود بسیاری از دندان های شما سالم و بدون آسیب باقی بمانند و این سلامت دندان های شما را بالا می برد. همچنین ایمپلنت های منفرد باعث می شود که دسترسی به بین دندان ها راحت تر شود و این امر باعث افزایش سلامت و بهداشت دندان می شود.

دوام و طول عمر بالا :ایمپلنت های دندان  دوام بالایی در سالیان دراز دارند و با مراقبت های عمومی از انها تقریبا تا اخر عمر در دهان فرد باقی می مانند.

سهولت در استفاده : دندان های مصنوعی امکان جابه جایی و بیرون امدن از دهان را دارند که برای ثابت کردن انها در دهان نیاز به استفاده از چسب است اما همه این مشکلات و ناراحتی ها در استفاده از روش ایمپلنت رفع خواهد شد.

موفقیت ایمپلنت های دندان چقدر است؟

میزان موفقیت در ایمپلنت های متفاوت است و به جایگاهی از فک که به آن متصل می شود بستگی دارد ولی در کل میزان موفقیت ان ۹۸ درصد تخمین زده شده است که با نگه داری صحیح و مراقبت خوب از انها تقریبا تا پایان عمر سالم باقی می مانند.

آیا همه می توانند ایمپلنت های دندان داشته باشند؟

تقریبا در همه افراد سالم که می توانند عمل خارج کردن دندان یا جراحی های دهان را تحمل کنند می توان از ایمپلنت های دندان استفاده کرد. از ایمپلنت های دندان برای کسانی که لثه سالم و استخوان فک مناسب برای نگه داری ایمپلنت دارند می توان استفاده کرد. این افراد همچنین باید از سلامت دهان برخوردار بوده و بهداشت دهان خود را  رعایت کنند. کسانی که دخانیات زیاد مصرف می کنند یا از یک بیماری مزمن مانند دیابت یا بیماری های قلبی رنج می برند یا کسانی که رادیو درمانی در قسمت سر و یا گردن را تجربه کرده اند باید مورد بررسی قرار گیرند تا عمل ایمپلنت های دندان برای انها انجام شود.

ایا ایمپلنت های دندان شامل بیمه های درمانی هم می شوند؟

در حال حاضر همه ی بیمه ها از ایمپلنت های دندان حمایت نمی کنند اما شما می توانید با تماس با کلینیک های شرکت تامین سلامت ملائک و اعلام بیمه ی خود که طرف قرارداد با بیمه های تکمیلی می باشد از خدمات ایمپلنت با بیمه های تکمیلی استفاده کنید یا از طریق کلیک بر اینجا نسبت به تعیین وقت و مشاوره اقدام فرمایید.

در انجام ایمپلنت های دندان چه چیزهایی دخیل هستند؟

اولین گام در روند کاشت ایمپلنت های دندان توسعه یک طرح درمان فردی است. این طرح توسط یک تیم حرفه ای که در جراحی دهان و دندانپزشکی ترمیمی آموزش دیده اند و تجربه کافی در این مورد دارند اماده می شود و باید نیازهای فرد را کامل نشان دهد. این رویکرد تیم مراقبت بر اساس نوع ایمپلنت برای شما فراهم می شود .

ابتدا ریشه دندان ایمپلنت که از تیتانیوم ساخته شده در درون استخوان فک در ناحیه ای که دندان آن از بین رفته قرار گرفته می شود. با التیام استخوان فک در ان ناحیه به طور کامل ریشه محکم می شود که این التیام ممکن است بین ۶ تا ۱۲ هفته طول بکشد.

زمانی که ایمپلنت های دندان به استخوان فک شما متصل شدند یک متصل کننده کوچک برای نگه داری دندان جدید استفاده می شود. برای ایجاد دندان یا دندان های جدید دندان پزشک شما از نحوه گاز گرفتن و همچنین نوع دندان های شما و نحوه ترتیب انها مدل گیری کرده (قالبگیری) ، دندان جدید بر اساس این مدل برای دهان شما ساخته می شود. دندان جایگزین شده را تاج می گویند که به متصل کننده ، متصل شده است. به جای یک یا چند تاج مجزا بعضی از بیماران ممکن است که از اتصالات ، ایمپلنت و حمایت کننده از پروتز های قابل جداسازی استفاده نمایند.

دندان پزشک شما باید رنگ دندان ساخته شده را دقیقا مشابه با رنگ طبیعی دندان بیمار در آورد چون این دندان در فک بیمار قرار داده شده و دقیقا حس یک دندان طبیعی را در فرد ایجاد می کند.درد استفاده از روش  ایمپلنت های دندان چقدر است؟

بسیاری از کسانی که از این روش استفاده کرده اند گفته اند که این روش درد کمی دارد. و اگر از بی حسی های موضعی مناسب نیز استفاده شود درد آن حذف خواهد شد و حتی بعضی از بیماران گفته اند که درد آن از درد کشیدن دندان به مراتب نیز کمتر است.

چگونه از ایمپلنت های دندان مراقبت کنیم؟

ایمپلنت های دندان نیازمند مراقبتی همانند دندان های واقعی دارند که شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، استفاده از دهان شویه انتی باکتریال و شستشو با وسایل مخصوصی که آب را با فشار در زیر روکش ایمپلنت وارد می کنند و همچنین مراجعه مرتب به دندان پزشک است.

4.9/5 - (15 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند