unnamed

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندانها یا بلیچینگ دندان درمانی است که در آن بد رنگیها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندانها شده و حتی بعضی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف نموده ودندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند.

بلیچینگ کردن و سفید کردن دندان ها

یک لبخند روشن تر و زیباتر می خواهید؟ هنگام سفید شدن دندان ، شما باید دو گزینه را انتخاب کنید: هوم بلیچینگ (بلیچینگ در خانه) ویا بلیچینگ آفیس (بلیچینگ در مطب).
هر دو گزینه سفید کننده دندان از مواد سفید کننده مبتنی بر پراکسید استفاده می کنند. هوم بلیچینگ (بلیچینگ در خانه) دارای ۳ تا ۲۰ درصد پراکسید (کاربامید یا پراکسید هیدروژن) هستند. آفیس بلیچینگ (بلیچینگ در مطب) از ۱۵٪ تا ۴۳٪ پراکسید دارند.
به طور کلی ، هر چه طولانی تر یک محلول قوی تر روی دندان های خود نگه دارید ، دندان های شما سفیدتر می شوند. اما هرچه درصد پراکسید در محلول سفید کننده بیشتر باشد ، باید کوتاه تر از آن در دندان استفاده شود. طولانی تر نگه داشتن ژل باعث رطوبت دندان و افزایش حساسیت دندان می شود.
برای انتخاب هر گزینه باید جوانب مثبت و منفی آن را در نظر داشته باشید ، اما قبل از اینکه کیت های سفید کننده دندان را در خانه امتحان کنید ، حتما با دندانپزشک خود صحبت کنید. همه افراد نتایج خوبی نخواهند دید. بلیچینگ پرسلین (تاج های چینی) یا روکش های رنگی کامپوزیتی را سفید نمی کند.

سفید کردن دندان در مطب (آفیس بلیچینگ)

سفید کردن دندان های انجام شده توسط دندانپزشک شما می توانند سریعتر دندان را روشن تر کنند. محلول سفید کننده معمولاً بسیار قوی تر از کیت های خانگی است. همچنین ممکن است از گرما ، نور یا ترکیبی از آن دو برای سرعت بخشیدن و تشدید روند سفید کردن استفاده شود.
چشمگیرترین نتایج – دندانها معمولاً سه تا هشت سایه روشن تر دارند – معمولاً چندین تا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بازدید در محل انجام می شود. برخی از دندانپزشکان از تکنیک هایی استفاده می کنند که می توانند در یک جلسه ۲ ساعته انجام شوند (مثلاً سیستم بزرگنمایی). هزینه سفید کردن دندان در مطب متفاوت است .

گزینه های سفید کردن دندان در منزل ( هوم بلیچینگ)

گزینه های زیادی برای سفید کردن دندان ها در خانه وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از:
لاک ها و ژل های سفید کننده دندان. با استفاده از یک برس یا نوار نازک به طور مستقیم روی دندان ها اعمال می شود ، این محصولات سفید کننده بر پایه پراکسید معمولاً یک یا دو بار در روز به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز استفاده می شوند. نتایج چهار ماه یا بیشتر طول می کشد.

• سیستم های سفید کننده دندان با تری .

با استفاده از این گزینه سفید کردن دندان ها ، یک قالب محافظ مانند دهان با یک ژل سفید کننده و یا خمیر مبتنی بر پراکسید پر شده و روی دندان ها به مدت یک تا چند ساعت در روز تا چهار هفته قرار می گیرد. دندانپزشک از دندانهای شما قالبگیری میکند و یک جفت تری متناسب با سایز دندانهای شما و مخصوص به شما ( custom trays)میسازد. و سپس ژلهای سفید کننده دندان را همراه با این تری ها به شما تحویل میدهد.

• خمیردندان های سفید کننده دندان.

از آنجا که آنها ملایمی ساینده هستند ، هر خمیردندان به از بین بردن لکه های دندان کمک می کند. با این حال ، سفید کردن خمیردندان ها حاوی مواد شیمیایی یا مواد جلا دهنده نیز هستند که بدون کمک ماده سفید کننده ، به لکه دار شدن لکه ها از دندان کمک می کند. دندانهای سفید کننده دندان نسبتاً ارزان هستند و تقریباً یک سایه دندان را درخشان می کنند. برخی از خمیردندان های سفید کننده حاوی پراکسید هستند ، اما به اندازه کافی طولانی روی دندان ها باقی نمی ماند تا فواید سفید کننده داشته باشد.

سفید کردن دندان: سفید نگه داشتن دندان ها

چه از سیستم سفید کننده دندان در منزل استفاده می کنید و چه دندانهای خود را توسط دندانپزشک سفید کنید ، می توانید با مسواک زدن ، نخ دندان و شستشو روزانه به حفظ نتایج کمک کنید. همچنین از خوردن غذاها و نوشیدنی های غنی از اسید و تانن مانند:
• چای سیاه و قهوه
• شراب سفید و قرمز
• نوشیدنی های ورزشی
• نوشابه های گازدار (سودا با رنگ تیره و روشن)
• انواع توت ها و غذاهای پر رنگ دیگر
• سس (سویا ، گوجه فرنگی ، کاری)

سفید کردن دندان ها: چرا باید با دندانپزشک خود صحبت کنید

سفید کردن دندان باعث می شود دندانها به طور موقت حساس شوند – یا برای افرادی که قبلاً دندانهای حساس دارند ، ناراحت کننده باشد. در صورت استفاده نادرست ، کیت های خانگی نیز می توانند منجر به سوزاندن لوزه ها – حتی سفید کننده موقتی آنها شوند.
سفید کردن دندان برای افرادی که دندانهای زرد دارند بهتر عمل می کند و برای افرادی که دندان قهوه ای دارند کمتر است. اگر دندانهای شما خاکستری یا بنفش باشد ، احتمالاً سفید شدن دندان به هیچ وجه کار نمی کند.
برای اطمینان از اینکه سفید کردن دندان ارزش وقت و هزینه شما را دارد ، قبل از استفاده از کیت سفید کننده بدون نسخه دندان با دندانپزشک خود صحبت کنید.

شما عزیزان می توانید برای نوبت گرفتن به صورت آنلاین در کلینیک های زنجیره مراکز دندانپزشکی زمرد بر اینجا کلیک کنید

Rate this post
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند