full-mouth-implants-02a

بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران

  • هدف از جایگزینی دندان، بازیابی عملکرد آن و همچنین زیبایی است. ایمپلنت دندان روشی عالی برای بازگرداندن لبخند زیبا به چهره شماست. می‌توانید از ایمپلنت‌ برای جایگزینی یک دندان، چند دندان یا مجموعه کامل دندان‌های بالا و پایین استفاده کنید. اگر ساکن تهران هستید، به سراغ بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران بروید. زیرا اگر کاشت دندان به درستی صورت نگیرد، می‌تواند شما را با مشکلات جدی روبرو کند. کیفیت این عمل جراحی به کیفیت امکانات و نحوه خدمات‌دهی کلینیک، تخصص و سابقه دندانپزشک، مواد مورد استفاده برای ایمپلنت و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.
ایمپلنت دندان جایگذاری شده

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یا کاشت دندان یکی از روش‌های دندانپزشکان برای جایگزینی دندان از دست‌رفته است. برخلاف پروتزهای مصنوعی که شامل دندان‌های مصنوعی هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را جدا کنید، ایمپلنت دندانی از طریق یکسری عملیات جراحی جزئی، در استخوان فک قرار می‌گیرد. ایمپلنت دندان قطعه‌ای از جنس تیتانیوم یا مواد بی‌خطر دیگر است که ساختاری شبیه پیچ دارد و درون فک و در جای خالی ریشه دندان از دست‌رفته، کاشته می‌شود.

 با گذشت زمان، استخوان در اطراف ایمپلنت رشد می‌کند و موجب می‌شود که درون فک ثابت و محکم شود. سپس یک دندان مصنوعی یا تاج روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد تا جای خالی دندان را پر کند. تاج به طور سفارشی ساخته می‌شود و از نظر اندازه، شکل و رنگ متناسب با دندان‌های دیگر است. همچنین می‌توان از ایمپلنت‌ برای نگه داشتن بریج یا پروتزهای دندانی در جای خود استفاده کرد. اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید و می‌خواهید در یک مرکز معتبر و تخصصی دندان جدیدی را جایگزین کنید، و و در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید انجام ایمپلنت در غرب تهران ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد:

  • استخوان فک شما کاملا رشدیافته و سالم باشد
  • بیماری لثه نداشته باشید
  • مبتلا به بیماری خاصی که بر بهبود استخوان اثر منفی داشته باشد، نباشید.

 

ایمپلنت دندان چگونه انجام می‌شود؟

جراحی ایمپلنت دندان یک جراحی سرپایی است که به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. کل فرآیند، از ابتدا تا انتها ممکن است چندین ماه طول بکشد که بیشتر آن به درمان و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک اختصاص دارد. در ادامه با مراحل ایمپلنت دندان در بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران آشنا می‌شوید.

۱- ارزیابی

اولین قدم برای ایمپلنت دندان ارزیابی دندان‌ها، لثه‌ها و استخوان فک شما خواهد بود. بخش مهمی از این ارزیابی اولیه، به خاطر این است که آیا استخوان فک شما برای حفظ ایمپلنت، سالم است یا خیر. اگر استخوان فک خیلی نازک یا نرم باشد، ممکن است قبل از شروع فرآیند ایمپلنت در بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران پیوند استخوان یا روش دیگری پیشنهاد شود. همچنین لثه شما باید عاری از بیماری پریودنتال باشد.

۲- قرار دادن ایمپلنت در فک

پس از ارزیابی شرایط متقاضی کاشت دندان، نوبت به قرار دادن ایمپلنت در فک می‌رسد. برای این مرحله، دندانپزشک جراح در قسمتی از لثه که قرار است اپمپلنت جایگذاری شود، برشی ایجاد می‌کند تا استخوان زیر آن نمایان شود. سپس در استخوان فک یک سوراخ ایجاد می‌کند تا بتواند پیچ تیتانیومی را در آن بکارد. از آنجایی که این پیچ به عنوان ریشه دندان عمل می‌کند، در عمق استخوان کاشته می‌شود. سپس بافت لثه برای ایمپلنت بخیه می‌شود تا از گیر کردن مواد غذایی در لثه جلوگیری کند. زمان بهبودی لثه پس از این مرحله، بین چهار تا شش ماه طول می‌کشد. در پایان این مدت، ایمپلنت به استخوان متصل شده است.

۳- نصب اباتمنت

پس از اتصال ایمپلنت به استخوان و یکپارچه شدن آن، اباتمنت نصب می‌شود. این قطعه، تاج ایمپلنت را به ایمپلنت متصل می‌کند. برای قرار دادن اباتمنت به جراحی جزئی برای باز کردن لثه نیاز است که به صورت سرپایی انجام می‌شود و فقط نیاز به بی‌حسی موضعی دارد. هنگامی که اباتمنت در موقعیت خود قرار گرفت، بافت لثه اطراف آن بسته می‌شود اما روی آن را نمی‌پوشاند. البته مواردی وجود دارد که هم ایمپلنت و هم اباتمنت در یک فرآیند جراحی نصب می‌شوند. دندانپزشک ممکن است یک روکش موقت برای آن به شما پیشنهاد دهد. دوره بهبودی این مرحله تقریبا دو هفته طول می‌کشد. این آخرین بخش از جراحی دهان خواهد بود، زیرا مرحله بعدی نصب تاج ایمپلنت است.

۴- نصب تاج دندان

هنگامی که بهبودی مرحله نصب اباتمنت کامل شد، دندانپزشک شما از محلی که قرار است تاج دندان در آنجا نصب شود، قالب می‌گیرد، تا تاچ دندان ساخته شده با دندان‌های دیگر شما متناسب و هم‌تراز باشد. تاج دندان معمولا هم‌رنگ با دندان‌های دیگر انتخاب می‌شود و ممکن است ثابت یا قابل جابجایی باشد. اگر یک تاج متحرک را انتخاب کنید، روی یک قاب فلزی نصب و به اباتمنت متصل می‌شود. این نوع تاج دندان برای تمیز کردن روزانه، قابل جدا شدن است. اما اگر دندان ثابت را انتخاب کنید، با چسب دائمی روی اباتمنت چسبانده می‌شود یا روی آن پیچ می‌شود.

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران

بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران یا ایمپلنتولوژیست، دندانپزشکی است که توانایی انجام پیچیده‌ترین و سخت‌ترین ایمپلنت‌ها را دارد و می‌تواند آن را با بروزترین روش‌ها انجام دهد. کاشت پایه ایمپلنت باید بدون نقص انجام شود، زیرا این مرحله مهم‌ترین بخش ایمپلنت دندان به شمار می‌آید و اگر به درستی انجام نشود، کل فرآیند کاشت دندان شکست می‌خورد. بنابراین متخصص ایمپلنت دندان باید دانش و مهارت لازم در زمینه جراحی را داشته باشد تا بتواند به خوبی از عهده کاشت دندان بربیاید. او به کلیه روش‌های ایمپلنت دندان مسلط است و با توجه به شرایط فک و بافت استخوانی بیمار، شیوه جراحی ایمپلنت را انتخاب می‌کند تا بهترین نتیجه ممکن بدست بیاید. زنجیره مراکز دندانپزشکی زمرد با بهره‌مندی از بهترین متخصصین ایمپلنت، بالاترین کیفیت خدمات کاشت دندان را با بهترین قیمت به شما ارائه می‌کند.

ایمپلنت در غرب تهران

انتخاب یک کلینیک تخصصی و خوش‌نام برای ایمپلنت در غرب تهران می‌تواند باعث شود تا بابت کیفیت ایمپلنت دندان خود آسوده‌خاطر باشید. کلینیک‌های مختلفی در غرب تهران خدمات ایمپلنت را ارائه می‌دهند، اما سطح کیفیت خدمات آن‌ها یکسان نیست. یکی از روش‌هایی که می‌توانید بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران را انتخاب کنید این است که امکانات و سوابق دندانپزشکان مرکز مورد نظر خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

همچنین می‌توانیداز افرادی که قبلا از خدمات ایمپلنت آن مرکز استفاده کرده‌اند، پرس‌وجو کنید. ضمانت درمان، پاسخگویی، پرسنل حرفه‌ای، نوبت‌دهی منظم و … از دیگر ویژگی‌های یک مرکز ایمپلنت معتبر و باکیفیت است. کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی زمرد از بهترین کلینیک‌های ایمپلنت غرب تهران هستند که با شعار دندانپزشکی برای همه، طیف گسترده‌ای از خدمات دندانپزشکی را با شیوه‌های نوین و بروز ارائه می‌کنند. شما با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌بصرفه از بالاترین کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌متد خواهید شد. برای کسب اطلاع از شرایط ویژه ایمپلنت با ما تماس بگیرید.

ایمپلنت فک بالا

انواع ایمپلنت دندان

دو نوع اصلی ایمپلنت انجام می‌شود که عبارتند از:

ایمپلنت اندوستال

ایمپلنت‌هایی که در داخل استخوان قرار می‌گیرند، ایمپلنت‌های اندوستال نامیده می‌شوند. در این روش از یک پایه فلزی از جنس تیتانیوم استفاده می‌شود. این ماده، یک ماده زیست‌سازگار است، به این معنی که توسط بدن تحریک یا پس‌زده نمی‌شود. این پیچ‌های فلزی در استخوان فک شما قرار می‌گیرند و در نهایت به استخوان پیوند می‌‌خورند. پس از جوش خوردن به استخوان و گذراندن مرحله بهبودی بافت‌های نرم، جراحی جزئی برای نصب اباتمنت انجام می‌شود.

ایمپلنت ساب‌پریوستیال

بیمارانی که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت‌های اندوستال ندارند، ممکن است ایمپلنت‌های ساب‌پریوستیال برای آن‌ها گزینه بهتری باشد. این نوع ایمپلنت که کمتر رایج است، به جای قرار گرفتن داخل فک، روی آن قرار می‌گیرد. یک قاب فلزی در زیر خط لثه و بالای استخوان فقط جاسازی می‌شود. این قاب فلزی، پایه‌ای برای قرار گرفتن دندان‌هایی است که روی آن نصب می‌شوند. البته ایمپلنت ساب‌پریوستیال به اندازه ایمپلنت اندوستال محکم نیست.

مزایا و معایب ایمپلنت در بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران

ایمپلنت گزینه‌ای برای افرادی است که می‌خواهند دندان از دست‌رفته خود را در معتبرترین و بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران جایگزین کنند. این روش دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای ایمپلنت دندان در بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران

طول عمر بالا: اگرچه ایمپلنت در مقایسه با بیشتر درمان‌های دندانپزشکی يک روش نسبتا طولانی است، اما اگر به خوبی از آن مراقبت شود، می‌تواند بیش از ۲۰ سال دوام بیاورد.

قدرت و ثبات بیشتر: پروتزها و بریج‌ها به هیچ وجه به استحکام ایمپلنت دندان نزدیک نیستند. یعنی می‌توانید از ایمپلنت دندان خود دقیقا مانند یک دندان طبیعی سالم استفاده کنید.

راحتی: پس از اینکه به دندان جدیدی که در دهان دارید عادت کردید، دلیلی وجود ندارد که حتی یک روز دیگر به آن فکر کنید. زیرا راحتی آن شبیه دندان‌های طبیعی دیگر و گاهی اوقات حتی راحت‌تر از آن‌هاست.

ظاهر طبیعی: پایه ایمپلنت معمولا از تیتانیوم ساخته می‌شود و تا زیر خط لثه پنهان است. بنابراین آنچه می‌بینید تاجی است که به آن وصل شده و اگر از مواد باکیفیت ساخته شده باشد، قوی و مقاوم در برابر لکه است و ظاهری طبیعی دارد. انجام ایمپلنت در کلینیک‌های تخصصی زنجیره‌ای زمرد به‌عنوان یکی از خوشنام‌ترین و بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران خیال شما را بابت انجام یه کار تخصصی و بی‌نقص آسوده خواد کرد.

جویدن آسان: یکی از بزرگترین معایب دندان مصنوعی این است که پس از کمی تلاش، بسیاری از افراد از خوردن برخی غذاها صرف‌نظر می‌کنند، زیرا جویدن آن‌ها با دندان مصنوعی دشوار است. اما یک ایمپلنت سالم به همان راحتی یک دندان طبیعی سالم، این مسئله را مدیریت می‌کند.

حفظ استخوان فک: قرار دادن پایه ایمپلنت به این معنی است که استخوان در آن ناحیه مانند پروتزها و بریج‌ها توسط بدن بازجذب نمی‌شود و از احتمال حرکت دندان‌ها و تغییر شکل صورت جلوگیری می‌کند.

سهولت تمیز کردن: تمیز کردن پروتزها و بریج‌ها بسیار مشکل است و آن را به یک فرآیند پرزحمت تبدیل می‌کند. اما ایمپلنت‌های دندان را می‌توان مانند یک دندان طبیعی به وسیله مسواک و نخ دندان تمیز کرد.

ایمپلنت انجام شده

معایب ایمپلنت دندان

عفونت: مراقبت از ایمپلنت بعد از جراحی در بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران ضروری است. دستورالعمل‌های بهداشتی دندانپزشک خود را دنبال کنید، زیرا عفونت می‌تواند باعث درد و عوارض غیرضروری شود.

یکپارچگی ناقص استخوانی: هنگامی که ایمپلنت در دهان شما قرار می‌گیرد، باید با استخوان ترکیب شود تا عمل کند. اگر این اتفاق نیفتد، ممکن است مجبور شوید پس از بهبودی آن ناحیه، یک کاشت دیگر انجام دهید.

آسیب عصبی: ایمپلنت‌هایی که خیلی نزدیک به عصب قرار می‌گیرند، ممکن است اثرات طولانی‌مدتی بر قسمت‌های خاصی از دهان داشته باشند. آسیب به ساختار دهان، مانند رگ خونی، ممکن است منجر به بی‌حسی یا درد دائمی در آن قسمت شود.

شکستگی ایمپلنت: ایمپلنت‌ها برای جایگزینی دندان‌های واقعی شما طراحی شده‌اند، اما فشارهای شدید و ناگهانی می‌تواند باعث از بین رفتن سریع‌تر آن‌ها شود.

نگهداری و مراقبت از ایمپلنت

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان بسیار شبیه مراقبت از دندان‌های طبیعی است. باید دو بار در روز، دندان‌های ایمپلنت شده خود را مسواک بزنید و حداقل یک بار در روز مانند دندان‌های واقعی بین آن‌ها را نخ دندان بکشید. مسواک زدن بهتر است پس از هر وعده غذایی باشد و به کناره‌های ایمپلنت توجه ویژه‌ای شود. چند وسیله کمکی بهداشتی دندان که باید به برنامه روزانه خود اضافه کنید، عبارتند از:

  • مسواک برقی یا دستی با موهای نرم و کوتاه
  • خمیر دندان حاوی فلوراید همراه با کنترل رسوب
  • نخ دندان برای تمیز کردن فضاهای تنگ و تکیه‌گاه‌ها
  • یک دهانشویه ضد باکتری

نگهداری صحیح ایمپلنت دندان، به عادات بهداشتی صحیح دهان ختم نمی‌شود. مراجعه منظم به بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران نیز ضروری است. شما باید حداقل دو بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا ضمن معاینه دندان‌های طبیعی و ایمپلنت شده، در صورت نیاز، آن‌ها را جرم‌گیری کند. همچنین بهتر است یکبار در سال از کلیه دندان‌ها، عکسبرداری شود تا اگر مشکلی در اطراف پایه ایمپلنت و دندان‌های طبیعی بوجود آمده است، مشخص گردد. مراجعه منظم به دندانپزشک نه تنها دندان‌های ایمپلنت شده را در شرایط مناسب‌تری نگه می‌دارد، بلکه از دندان‌های طبیعی شما نیز محافظت می‌کند. همچنین چکاپ منظم توسط دندانپزشک، این فرصت را به او می‌دهد که هرگونه مشکلی را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

همین حالا برای انجام مشاوره با ما با شماره 49913 تماس بگیرید.

4.6/5 - (9 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند