DentistScare

ترس از دندانپزشکی

ترس از دندانپزشک به طرز باورنکردنی رایج است ، با ارزیابی های به عمل آمده ۱۳ تا ۲۴ درصد از افراد در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. برای بسیاری از افراد ، اضطراب دندان نگران کننده است اما ناتوان کننده نیست. اما برخی از افراد به دلیل مراجعه به دندانپزشک چنان وحشت زده شده اند که به طور کلی از این تجربه پرهیز می کنند تا زمانی که دندان آنها عفونت بکند و یا درد شدیدی در دندان آن ها به وجود بیاید.

چرا از دندانپزشک می ترسم؟

ترس از دندانپزشک ممکن است برای افراد مختلف معنای مختلفی داشته باشد. اگر بر آنچه که بیشتر شما را نگران می کند کار کنید ، این امر کمک زیادی به شما خواهد کرد که بر این ترس پیروز شوید. شاید صداها و بوها خاطراتی از تجربیات بد در دوران کودکی را به شما بازگردانند یا فکر شما را درگیر کنند که انجام معالجه  به شما صدمه می زند. خبر خوب این است که اکنون دندانپزشکان بیشتر و بیشتر ترس بیماران خود را درک می کنند. آنها درک می کنند که مهربانی و نرمش می تواند کمک زیادی به درمان دندانپزشکی به یک قسمت قابل قبول و طبیعی از زندگی کند.

من مدت طولانی است که از دندانپزشک می ترسم  در حال حاضر اوضاع چگونه است؟

طی چند سال گذشته تکنیک های دندانپزشکی به قدری پیشرفت کرده اند که امروزه درمان مدرن دندانپزشکی می تواند کاملا بدون درد باشد. با وجود این ، اکثر مردم هنوز از فکر مراجعه به دندانپزشک احساس ترس می کنند. اگر مدتی است که به دندانپزشک مراجعه نکرده اید ، احتمالاً خواهید دید که از آخرین ویزیت شما اوضاع بسیار بهبود یافته است.

چگونه دندانپزشک انتخاب کنم؟

امروزه بسیاری از دندانپزشکان درمان ویژه ای برای بیماران عصبی ارائه می دهند. اولین قدم برای مقابله  ترس از دندانپزشکی مطرح کردن این موضوع با دیگران است که شما از درمان دندان هراس دارید. اگر می توانید آن را با دوستان یا همکاران خود در میان بگذارید ، احتمالاً شخص دیگری را پیدا خواهید کرد که دارای مشکلات مشابه است. آنها ممکن است بتوانند دندانپزشکی را به شما توصیه کنند. دندانپزشکی که شخص عصبی دیگری شخصاً به شما  توصیه می کند ، معمولاً انتخاب بسیار خوبی هستند.

آیا برخی از دندانپزشکان در درمان بیماران عصبی تخصص دارند؟

بله. این بدان معناست که آنها باید به طور مرتب با بیماران عصبی سروکار داشته باشند. اگر از درمان دندانپزشکی اضطراب دارید ، باید با انجام یک عمل دندانپزشکی مراقبت ویژه ای از شما انجام شود. ممکن است لازم باشد مسافتی را طی کنید ، اما اگر دیگر نترسید ارزش این تلاش را خواهد داشت.

من مدت زیادی که به دندانپزشک مراجعه نمی کنم ، آیا نیاز به درمان زیادی دارم؟

سال ها پیش طبیعی بود که مردم هر بار که به دندانپزشک مراجعه می کنند ، نیاز به پر کردن داشته باشند ، اما اکنون اوضاع به سمت بهتر تغییر کرده است. اکنون تیم دندانپزشکی می خواهد به شما در داشتن دهان و دندان های سالم کمک کند. استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید به تقویت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی کمک می کند. بنابراین ، ممکن است از کمترین میزان نیاز به درمان تعجب کنید.

دندان ها دائمی هستند و اگر به درستی از آنها مراقبت شود ، می توانند یک عمر ماندگار شوند. اگر بتوانید از دندان خود بیشتر مراقبت کنید، با کمک تیم دندانپزشکی ، قطعا به درمان کمتری احتیاج خواهید داشت. در آینده کار کمتری برای آنها انجام می شود. ویزیت دندان ها بصورت شش ماه یک بار توسط دندانپزشکان بسیار مهم هستند. در این ویزیت نه تنها پوسیدگی دندان شما بررسی می شود ، بلکه به شما در جلوگیری از بیماری لثه نیز کمک خواهد کرد.

در اولین قرار ملاقات چه اتفاقی می افتد؟

اولین قرار ملاقات شما فقط باید برای مشاوره باشد. این ویزیت را به عنوان فرصتی برای مصاحبه با دندانپزشک ، پذیرنده و سایر کادر درمان ببینید و  در مورد آنچه در آینده انتظار دارید برای دندان شما اتفاق بیفتد صحبت کنید. دندانپزشک ممکن است دندان های شما را با آینه و ابزار دیگر بررسی کند و ممکن است قبل از تهیه یک برنامه درمانی ، از شما عکس OPG  دندان بخواهد.

آیا باید به تیم دندانپزشکی بگویم که مضطرب هستم؟

بله. اطمینان حاصل کنید که کادر درمان می داند شما اضطراب زیاد یا ترس از دندانپزشک دارید ، بنابراین آنها می توانند به شما کمک کنند.

به تیم دندانپزشکی خود بگویید که به خصوص از درمان دندانپزشکی بدتان می آید. اگر فکر می کنید دلیل آن را می دانید که چه عواملی باعث ترس شما شده است ، به تیم دندانپزشکی خود بگویید.

من از آمپول می ترسم ، چه کاری می توانم انجام دهم؟

بسیاری از افراد از تزریق بی حس کننده موضعی لازم برای بی حس شدن دندان می ترسند. باز هم ، حتماً به کادر درمان دندانپزشکی بگویید که این مسئله ای است که شما را آزار می دهد. ژل های بیهوشی وجود دارد که می توان قبل از تزریق روی ناحیه لثه قرار داد. این ژل لثه را بی حس می کند تا شما نتوانید سوزن را احساس کنید.

بهترین وقت برای مراجعه به دندانپزشک چه زمانی است؟

قرارهای ملاقات را در زمانی از روز تنظیم کنید که در بهترین حالت خود هستید و تعهدات دیگری برای نگرانی ندارید. وقت کافی را در نظر بگیرید تا بتوانید در چارچوب ذهنی آسوده به معالجه بپردازید – با دیر رسیدن  و عجله کردن فقط احساس اضطراب شما بیشتر می شود. معمولاً بهتر است قبل از مراجعه به کلینیک یک مقدار خوراکی میل کنید تا در هنگام نشستن روی صندلی احتمال ضعف شما وجود نداشته باشد.

آیا می توانم برای درمان بیهوش شوم؟

در حال حاضر بیهوشی های عمومی  به ندرت برای درمان روتین در دسترس می باشند. در صورت نیاز به بیهوشی عمومی ، بیمارستان هایی  موجود هستند که تجهیزات ایمنی لازم در آن وجود دارند.

آیا می توانم در صورت نیاز از تیم دندانپزشکی بخواهم که  چند دقیقه درمان را متوقف کنند؟

قبل از شروع درمان ، تیم دندانپزشکی علامت های توقف که به معنی “من به استراحت نیاز دارم” را با شما چک می کنند. معمولاً می توانید فقط دست خود را بالا بیاورید و برای چند دقیقه درمان را متوقف کنید تا زمانی که آماده شروع مجدد شوید. وقتی دانستید که می توانید شرایط را کنترل کنید ، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. ترس از دندانپزشکی هم در شما کاهش پیدا می‌کند.

آیا میتوانم یک نفر را با خودم به کلینیک بیاورم؟

اگر همراهی با شما به کلینیک بیاید ، معمولاً احساس بهتری پیدا می کنید. به این فکر کنید که چه کسی مناسب همراهی شماست. یک همراه اطمینان بخش  اغلب کمک بزرگی  برای شماست.

آیا می توانم چیزی با خود ببرم؟

گوش دادن به موسیقی روش خوبی برای کمک به آرامش شماست. برخی از کلینیک ها در اتاق های درمان خود بصورت پیوسته آهنگ ملایم پخش می کنند، اما بهترین راه این است که از هدفون و تلفن یا پخش کننده MP3 خود استفاده کنید تا بتوانید موسیقی مورد نظر خود را داشته باشید.

چه کار دیگری می توانم انجام دهم تا در طول درمان به آرامش خود کمک کنم؟

فکر کردن در مورد چیز دیگری غیر از درمان ، حواس پرتی خوبی است. سعی کنید یک معما در ذهن خود حل کنید یا شاید برای آخر هفته خودتان برنامه ریزی کنید. یا کاری دشوار برای انجام دادن به خود بدهید – سعی کنید هر انگشت خود را به نوبه خود تکان دهید ، بدون اینکه مابقی آنها حرکت کنند.

مشاوره روش دیگری برای مقابله با احساس اضطراب است. این کار معمولاً توسط یکی از اعضای کادر درمان، در یک اتاق دور از جراحی انجام می شود. شما تشویق می شوید که درباره ترس های خود بحث کنید تا بتوانید با آنها کنار بیایید و بر آنها غلبه کنید.

آیا با گذشت زمان اوضاع بهتر می شود؟

همانطور که با دندانپزشک و سایر اعضای تیم دندانپزشکی آشنا شده و به آنها اعتماد دارید ، می بینید که ترس از دندانپزشکی شما کاهش می یابد. با گذشت زمان شما می توانید ترس خود را کنترل کنید ، و مراقبت از دندان می تواند بخشی طبیعی از زندگی شما شود.

اگر در مورد بهداشت دهان و دندان خود به مشاوره رایگان و بی طرفانه نیاز دارید ، می توانید با شماره ۰۲۱۴۹۹۱۳ تماس بگیرید یا بصورت آنلاین با کلیک بر روی اینجا وقت مشاوره ی خود را تنظیم کنید. زنجیره مراکز دندانپزشکی زمرد، همواره در کنار شماست.

Rate this post
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند