مراقبت_های-بعد-از-جرم_گیری-و-بروساژ-دندان-470x340

جرم گیری و مراقبت های درمان پس از آن

جرم گیری و بروساژ و مراقبت های پس از درمان

معرفی درمان مراقبت های پس از جرم گیری و بروساژ دندان 

جرمی که روی دندان تشکیل می شود به مرور زمان سبب التهاب و تورم لثه شده و موجب پوسیدگی میشود، در این مرحله با کوچکترین تحریکی مثل مسواک زدن، خونریزی لثه رخ میدهد. چنانچه جرمگیری صورت نگیرد، اثرات جبران ناپذیر روی لثه و دندان ها ایجاد میگردد و همچنین باعث تکثیر باکتری هایی میگردد که موجب بیماری های داخلی بدن میشود. جرمگیری یکی از درمان های مهم و ضروری دندانپزشکی میباشد که با استفاده از دستگاه مخصوص، جرم روی دندان و همچنین بین لثه و دندان با حرکات ریز میکروسکوپی برداشته شده و لثه دوباره به صورت طبیعی به رنگ صورتی و کاملا چسبیده به بافت استخوان زیرین خود در می آید. برخلاف تصور عمومی در جرمگیری آسیبی به مینای دندان وارد نمیشود.

بروساژ در جرمگیری به چه معناست؟

احتمالا شما هم واژه بروساژ را همراه با جرمگیری دندان دیده یا شنیده‌اید. بد نیست بدانید دندانپزشکان با آغشته کردن دندان‌ها به خمیر مخصوص و نصب برس کوچکی روی یک وسیله خاص چرخشی اقدام به بروساژ سطوح دندانی می‌کنند که این کار معمولا بعد از جرمگیری و برای ایجاد سطح صیقلی روی دندان و همچنین حذف رنگ‌ها و لکه‌هایی که چسبندگی زیادی ندارند، استفاده می‌شود.این روزها یکی از درمان‌های زیبایی که مردم از دندانپزشکان می‌خواهند، سفید کردن دندان است. یادتان باشد دندانپزشک شما هنگام جرمگیری، رسوبات رنگی و املاح ته‌نشین شده روی دندان‌ها را برمی‌دارد و در نتیجه رنگ داخلی دندان تغییر نخواهد کرد و نباید انتظار سفیدی و درخشندگی داشته باشید؛ هر چند به دلیل از بین رفتن لایه جرم، کمی تغییررنگ را احساس می‌کنید ولی در بلیچینگ (روشی برای سفید کردن دندان‌ها) ماده‌ای به نام پراکسید هیدروژن به درون ساختار مینایی دندان نفوذ کرده و باعث اکسید شدن رنگدانه‌ها و در نتیجه سفید شدن دندان‌ها می‌شود. از طرفی این کار بیشتر جنبه زیبایی دارد، در حالی که جرمگیری یک اقدام درمانی است.

مراقبت و ملاحظات پس از جرم گیری

  • دهان و دندان ها را با آب نمک ولرم و رقیق ( یک لیوان آب ولرم و یک چهارم قاشق چایخوری نمک) حداقل دو تا سه بار در طول روز شستشو دهید
  • روز اول از خوردن و آشامیدن خوراکی های رنگی نظیر چای، قهوه و… خودداری کنید
  • اولین مسواک بعد از درمان با ملایمت زده شود
  • مسواک زدن با روش صحیح انجام شود
  • زمان مسواک زدن صحیح حداقل ۲ الی ۴ دقیقه می باشد
  • استفاده از نخ دندان حداقل یکبار در روز الزامی است
  • کنترل بهداشت دهان و دندان هر ۹ ماه یکبار امری ضروری است

شما عزیزان میتوانید با مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی شرکت تامین سلامت از کلیه خدمات دندانپزشکی به صورت کاملا نوین استفاده نمایید و یا از طریق کلیک بر اینجا به صورت آنلاین نسبت به رزرو نوبت اقدام نمایید. لازم به ذکر است که کلینیک های تامین سلامت ملائک با کلیه بیمه های تکمیلی طرف قرارداد می باشد.

4.2/5 - (9 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند