m1

دندانپزشکی اطفال و مراقبت های پس از درمان

معرفی درمان دندانپزشکی اطفال و مراقبت پس از درمان دندانپزشکی اطفال 

مراقبت پس از درمان دندانپزشکی اطفال

شروع رویش دندان های شیری معمولا از ۶ ماهگی می باشد. از حدود ۶ سالگی افتادن دندان های شیری آغاز می شود و بین ۱۲ تا ۱۳ سالگی ادامه می یابد. توجه داشته باشید که این ارقام تنها یک میانگین هستند و ممکن است از کودکی به کودک دیگر متفاوت باشد. همزمان با رویش اولین دندان می توان از مشاوره دندانپزشک کودکان بهره مند گردید تعداد دندان های شیری ۲۰ عدد و تعداد دندان های دائمی ۳۲ عدد می باشد توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین دندان های هر شخص یعنی اولین کرسی دائمی در پشت آخرین کرسی شیری و بدون لق شدن و افتادن هرگونه دندانی رویش پیدا می کند. این دندان حدودا در سن ۶ سالگی رویش می یابد. توجه کنید تا آنرا با دندان شیری اشتباه نگیرید.

دلایل اهمیت سلامت و درمان دندان های شیری

  • ظاهر زیبای کودک
  • ادای صحیح کلمات
  • حفظ فضا و هدایت رویش دندان های دائمی
  • کمک به تغذیه و رشد مناسب
  • رشد مناسب فکین

مراقبت های لازم پس از رویش دندان ها

همزمان با رویش اولین دندان به والدین توصیه میگردد که دندان ها با گاز استریل مرطوب تمیز گردد. استفاده از مسواک مربوطه به هر گروه سنی نیز توصیه می گردد. مسواک زدن باید روزی دوبار (صبح و شب قبل از خواب) هربار به مدت ۳ الی ۴ دقیقه انجام شود. جهت تمیز کردن سطوح بین دندانی از نخ دندان استفاده گردد.

مهم ترین نکته در حفظ سلامت دندان ها رعایت اصول تغذیه سالم است. سعی کنید از مصرف نوشابه، شیرکاکائو، لواشک و موادی که به نوعی به سطح دندان میچسبند, اجتناب کنید. مصرف بیش از حد شیرینی جات و مواد قندی نیز توصیه نمی گردد.

روش های درمانی و مراقبت های لازم

درصورت احساس درد, به هیچ عنوان مراجعه به دندانپزشک را به تاخیر نیندازید. زیرا ممکن است موجب ایجاد عفونت گردد. دندانپزشک بعد از برداشت بافت پوسیده حفره ایجاد شده را با مواد(آمالگام یا کامپوزیت)  ترمیم میکند. در بعضی از موارد که وسعت پوسیدگی و شدت تخریب بافت دندان به حدی باشد که امکان ترمیم مناسب وجود نداشته باشد جهت درمان دندان از روکش فلزی استفاده میشود. در مواردی که دندان غیرقابل نگهداری و ترمیم باشد دندان از دهان خارج میشود.

شما عزیزان میتوانید با مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی شرکت تامین سلامت از کلیه خدمات دندانپزشکی اطفال به صورت کاملا نوین استفاده نمایید و یا از طریق کلیک بر اینجا به صورت آنلاین نسبت به رزرو نوبت اقدام نمایید. لازم به ذکر است که کلینیک های تامین سلامت ملائک با کلیه بیمه های تکمیلی طرف قرارداد می باشد.

5/5 - (4 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند