dd

اجزا و انواع ایمپلنت دندان

بستن فواصل میان دندانی با کمک ایمپلنت ها

دندانپزشکان دندان های از دست رفته را با بریچ ها و یا دندان های مصنوعی جایگزین می کنند، اما ایمپلنت های دندانی غالبا گزینه بهتری هستند. علاوه بر این موارد ایمپلنت های دندانی ” به خوبی دندان های طبیعی بنظر می رسند”.

اجزا ایمپلنت دندان دارای سه قطعه است:

* پیچ تیتانیوم (به نام ایمپلنت ها) که به عنوان ریشه اصلی، در استخوان فک جاسازی و تعبیه می گردد .

* تاج سرامیکی (به جای دندان در دهان)

* یک اتصال دهنده که دو قطعه را پیوند می دهد (به نام اباتمنت)

ایمپلنتهای دندان بر خلاف دندان های مصنوعی که می توانند برداشته یا گذاشته شوند و متحرک باشند ، دائمی هستند. استفاده از پیچ تیتانیومی در استقرار ایمپلنت ها دوام بیشتری را در مقایسه با گزینه های انتخابی دیگر ارایه می دهد.

ایمپلنت ها به طور معمول در دو جلسه کار گذاشته می شود و عموما هنگامیکه شما تحت بی حسی موضعی هستید یک جراح دهان و دندان، پریودنتیست، و یا دندانپزشک عمومی آن را کار می گذارد. تا زمانی که ایمپلنت ها به فک شما جوش بخورد حدودا بین ۲ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد و معمولا در صورت امکان یک پروتز موقت ( دندان موقت) به بیمار داده می شود. و جراحی و کاشت هر ایمپلنت می تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام شود.

ایمپلنت های دندانی در مقایسه با بریج دندان که اغلب پس از ۱۰ سال نیاز به جایگزینی دارد خراب نمی شود. قرار دادن ایمپلنت های دندانی هیچ  مزاحمتی برای دندان های سالم ندارد و با درست مراقبت کردن از آن ها یک دوام مادام العمری خواهند داشت.

میانگین قیمت ایمپلنت های دندانی برای هر دندان در حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان است که این مبلغ شامل ایمپلنت و تاج است. بیشتر شرکت های بیمه این هزینه را عهده دار نمی شوند.

بیماران، ایمپلنت های دندانی را به عنوان یک سرمایه گذاری دراز مدت در بهداشت دهان و دندان  خود در نظر می گیرند.

میزان موفقیت ایمپلنت ها بالاست،چیزی در حدود ۹۵% ، و آنها برای کسانی که می خواهند یک پروسه دندانی معمول و معقول داشته باشند گزینه خوبی است. البته  ایمپلنت ها برای همه مناسب نیستند. دندانپزشکان ممکن است به استفاده‌ی  ایمپلنت ها برای افراد مبتلا به بیماری لثه و یا کسانی که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت تیتانیومی ندارند هشدار دهند که البته این موارد با انجام درمان های تکمیلی در اکثر موارد قابل درمان است. در ضمن کودکان که فک آنها هنوز در حال رشد است باید تا اواخر نوجوانی خود صبر کنند.

از پزشک خود بپرسید:

اگر دندانپزشک، ایمپلنت را به شما توصیه می کند، این سئوالات را پیش از انجام کار از او بپرسید.

آیا مسائل پزشکی یا شیوه زندگی من می تواند باعث شود که ایمپلنت گزینه مناسبی برای من نباشد؟

افراد مبتلا به مشکلات خاص، از جمله دیابت کنترل نشده و بیماری های قلبی و همچنین کسانی که سیگاری هستند ممکن است به معاینات و یا آزمایش های بیشتری نیاز داشته باشند.

چه کسی این پروسه را انجام خواهد داد؟

دندانپزشک شما، بسته به پیچیدگی آن ممکن است شما را برای ایملنت گذاری به یک جراح دهان و دندان و یا متخصص پروتز رجوع دهد.

انواع ایمپلنت دندان – ایمپلنت کجا و چگونه ساخته می شود؟

اکثر ایمپلنت های موجود در کشور ساخت کشور کره هستند و تعداد اندکی برند های اروپایی و کمتر امریکایی نیز موجود است. ایمپلنت هایی که امریکایی باشند اکثرا تحت لیسانس کمپانی های معتبر امریکایی نظارت و در کشور کره جنوبی تولید و بسته بندی می شوند و علت این امر نیز محدودیت های ارتباطی بین دو کشور می باشد که تامین قطعات را از کشور امریکا مشکل ساخته است. لذا باید توسط کشور واسط کلیه قطعات با کیفیت امریکایی تامین و در دسترس پزشک قرار گیرند. ایمپلنت های اروپایی قیمت هایی بالاتر از سایر ایمپلنت ها دارند که از آن جمله فرانسه ، آلمان و ایتالیا از بهترین تولید کنندگان ایمپلنت ها در دنیا می باشند.

لثه چه مدت طول خواهد کشید تا التیام یابد؟

لثه ۲ تا ۶ ماه ( بسته به محل قرارگیری ایمپلنت ها و تراکم استخوان ناحیه مورد نظر) پس از قرار دادن ایمپلنت التیام خواهد یافت که فک بالایی نسبت به پایینی دیرتر التیام می یابد.

Rate this post
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند