digital-smile-design

بهترین متخصص کامپوزیت ونیر دندان در غرب تهران

کامپوزیت ونیر می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیابی کنید و لبخند زیبایی را که همیشه آرزویش را داشتید، بدست آورید. درمان لکه‌های دندان ناشی از سیگار، قهوه یا نوشیدنی‌های حاوی کولا ممکن است چالش‌برانگیز باشند چراکه این مواد اسیدی می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند. هنگامی که مینای دندان آسیب می‌بیند، دوباره رشد نمی‌کند و منجر به مشکلات مختلف سلامت دهان و دندان مانند شکستگی و خرد شدن دندان‌ها می‌شود. ونیر کامپوزیت در غرب تهران می‌تواند یک راه‌حل همه‌جانبه برای حل این نوع مشکلات باشد. فرقی نمی‌کند دندان‌های شما تغییر رنگ داده باشد یا شکسته شده باشد، روکش ونیر کامپوزیت این قابلیت را دارد که همه آن‌ها را پنهان کند و برای شما دندان‌هایی زیبا به ارمغان بیاورد. اما قبل از اینکه اقدامی در این زمینه انجام دهید، بهتر است با ونیر کامپوزیت دندان به طور کامل آشنا شوید و ببینید آیا این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر؟

ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر چیست؟

ونیر کامپوزیت‌ها، پوسته‌های نازکی هستند که می‌توانند ایراداتی که در شکل، اندازه یا رنگ دندان‌ها ایجاد شده است را بپوشانند. این ترمیم‌های زیبایی از یک ماده رزین کامپوزیت خاص ساخته می‌شوند. رزین کامپوزیت معمولا در سایر روش‌های دندانپزشکی مانند پرکردن و پانسمان دندان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رزین همرنگ دندان، نتایج واقعی ایجاد می‌کند و لبخند زیبا را به صورت شما باز می‌گرداند. از آنجایی که انجام ونیر کامپوزیت، کم‌تهاجمی است، معمولا در حین یا بعد از عمل، احساس ناراحتی نخواهید کرد.

اگر یکی از شرایط زیر را دارید، ممکن است به روکش دندان نیاز داشته باشید:

  • لکه‌های دائمی روی دندان‌ها
  • دندان‌های شکسته و فرسوده
  • شکل غیر طبیعی دندان
  • مال‌اکلوژن جزئی دندان
  • شکستگی روکش تاج و پل دندان‌های مصنوعی

بر اساس تشخیص دندانپزشک ممکن است کامپوزیت ونیر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم انجام شود. در روش مستقیم، روکشی که از مواد رزین کامپوزیت ساخته شده‌ است به طور مستقیم روی دندان شما اعمال می‌شود. در این روش که فرآیند آن کم‌تهاجمی است، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا دندانپزشک، دندان‌ شما را برای استفاده از روکش آماده کند.

در روش ونیر کامپوزیت غیرمستقیم، دندان به صورت قبل آماده می‌شود، اما روکش آن در خارج از دهان و در مطب یا آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می‌شود. بنابراین فرآیند ونیر کامپوزیت غیرمستقیم در یک جلسه به اتمام نمی‌رسد و دندانپزشک تا زمان آماده شدن روکش غیرمستقیم، بر روی دندان شما یک روکش موقت قرار می‌دهد. در نوبت بعدی ونیر کامپوزیت در غرب تهران، ونیر کامپوزیت غیرمستقیم با یک لایه چسب بر روی دندان گذاشته می‌شود. این پوشش مستحکم می‌تواند ساییدگی‌های بیشتری را تحمل کند و در برابر شکستگی، بهتر از نسخه مستقیم مقاومت داشته باشد. با این حال، هزینه آن بیشتر از ونیر کامپوزیت مستقیم است.

همانگونه که متوجه شدید، تفاوت اصلی بین ونیر کامپوزیت مستقیم و غیرمستقیم در فرآیند اجرا است نه مواد مورد استفاده در آن. زنجیره مراکز دندانپزشکی زمرد با بهره‌مندی از بهترین متخصصین ونیر کامپوزیت در غرب تهران، بالاترین کیفیت خدمات روکش دندان را با بهترین قیمت به شما ارائه می‌کند.

لبخند هالیوودی

مراحل انجام ونیر کامپوزیت در غرب تهران

همانطور که اشاره کردیم، کامپوزیت ونیر با دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود. در این بخش مراحل انجام کامپوزیت ونیر غیرمستقیم را شرح می‌دهیم. اگر دندانپزشک شما در مطب خود از فناوری سه‌بعدی پیشرفته برخوردار باشد، می‌تواند این عمل ترمیمی را به طور مستقیم و در یک جلسه انجام دهد. مراحل کامپوزیت ونیر غیرمستقیم به شرح زیر است:

۱- اگر نیاز به سفید کردن دندان داشته باشید، باید قبل از انجام روکش دندان، آن را انجام دهید تا از هرگونه اختلاف رنگ بین دندان‌ها جلوگیری شود، زیرا امکان سفید کردن روکش کامپوزیت وجود ندارد.

۲- دندانپزشک عکس‌های داخل دهانی، اشعه ایکس دندان و معاینه کامل انجام را می‌دهد تا مشخص شود که شما کاندید مناسبی برای روکش کامپوزیت ونیر هستید. در برخی مطب‌ها از یک اسکنر داخل دهانی استفاده می‌کنند تا شرایط قبل از عمل و نتیجه نهایی را به شما نشان دهند.

۳- برای انجام ونیر کامپوزیت در غرب تهران باید دندان آماده‌سازی شود. یعنی مقدار کمی از مینای دندان برداشته می‌شود تا جایی برای قرار دادن روکش کامپوزیت وجود داشته باشد. همچنین برای اینکه در طول عمل آماده‌سازی دندان راحت باشید، به احتمال زیاد دندانپزشک از بی‌حسی موضعی استفاده خواهد کرد.

۴- حال نوبت به قالب‌گیری می‌رسد. دندانپزشک از طریق قالب‌گیری سنتی یا اسکنر داخل دهانی این کار را انجام می‌دهد.

۵- دندانپزشک با استفاده از یک راهنمای رنگ، رنگ طبیعی برای روکش کامپوزیت را انتخاب می‌کند. قالب و کد رنگ به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا یک روکش کامپوزیت سفارشی که دقیقا با دندان شما مطابقت دارد، ساخته شود.

۶- تا آماده شدن روکش، دندانپزشک یک روکش موقت روی دندان ترمیمی قرار می‌دهد.

۷- در ویزیت بعدی، بهترین متخصص کامپوزیت ونیر دندان در غرب تهران، روکش‌ آماده شده را روی دندان قرار داده و تنظیم می‌کند. پس از تنظیم، روکش با استفاده از چسب مخصوص به طور دائمی به سطح جلویی دندان متصل می‌شود.

کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی زمرد از بهترین کلینیک‌های ونیر کامپوزیت در غرب تهران به شمار می‌آیند که با هدف دندانپزشکی برای همه، طیف گسترده‌ای از خدمات دندانپزشکی را با شیوه‌های نوین و با استفاده از تجهیزات پیشرفته ارائه می‌دهند. در این کلینیک‌های مدرن، افراد با پرداخت کمترین هزینه از بهترین خدمات دندانپزشکی بهره‌مند می‌شوند. برای کسب اطلاع از شرایط ویژه ونیر کامپوزیت دندان با ما تماس بگیرید.

ونیر

مزایای کامپوزیت دندان

  • شکاف و فاصله میان دندان‌ها را اصلاح می‌کند
  • دندان‌هایی که دارای شکل یا اندازه نامنظم هستند را بهبود می‌بخشد
  • برای افرادی که تغییر رنگ دندان دارند، لبخند سفیدتری ارائه می‌کند
  • خط ناهموار لثه را اصلاح می‌کند
  • دندان‌های فرسوده را بازسازی می‌کند
  • موجب ترمیم دندان‌های شکسته می‌شود
  • به دندان‌هایی که ظاهری بهم‌ریخته و شلوغ دارند، ظاهری زیبا می‌بخشد

روکش لمینت سرامیکی

این روکش دندان که به آن لمینت دندان نیز گفته می‌شود، پوشش‌های محافظ نازکی از سرامیک هستند که در قسمت جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرند. از آنجایی که برای روکش لمینت سرامیکی حدود نیم میلی‌متر از ضخامت دندان کاسته می‌شود، به عنوان یک درمان برگشت‌پذیر به شمار نمی‌آید.

این روش ترمیمی دندان یکی از روش‌های پرطرفداری است که برای ایجاد لبخندی دلپذیرتر و زیباتر استفاده می‌شود. آن‌ها به کمترین میزان کاهش ضخامت دندان نیاز دارند و بنابراین ترمیم محافظه‌کارانه‌تری نسبت به روکش هستند. روکش لمینت سرامیکی این امکان را فراهم می‌کند که موقعیت، شکل، اندازه و رنگ دندان خود را تغییر دهید. البته آن‌ها تنها جایگزین برای تمام ناهنجاری‌های زیبایی نیستند، اما می‌توانند یک ترمیم قابل توجه برای برخی از مشکلات دندان باشند.

ماندگاری کامپوزیت دندان چقدر است؟

امروزه ونیر کامپوزیت‌ها نسبت به گذشته دوام بیشتری دارند. آن‌ها می‌توانند به طور متوسط ۵ تا ۷ سال دوام بیاورند. پس از آن، به یک مجموعه روکش جایگزین نیاز دارید. این طول عمر بسیار کوتاه‌تر از مجموعه‌ای از روکش‌های پرسلان است که ممکن است حداقل ۱۰ یا ۱۵ سال دوام داشته باشد.

البته با مراقبت خوب از ونیرهای کامپوزیت، می‌توان عمر آن‌ها را افزایش داد. مسواک زدن منظم با یک خمیردندان غیرساینده و پرهیز از هرگونه جویدن یخ و سایر اجسام سخت با دندان‌های کامپوزیت شده می‌تواند تاثیر مهمی در افزایش طول عمر آن‌ها داشته باشد. برخی از دندانپزشکان نیز توصیه می‌کنند که مراقب نوشیدنی‌هایی مانند قهوه یا چای باشید، زیرا می‌توانند ونیر کامپوزیت‌های جدید شما را لکه‌دار کنند.

خنده ی جذاب با ونیر کامپوزیت

عوارض کامپوزیت دندان

مشابه هر ترمیم دندان دیگری و با وجود متخصصان ونیر کامپوزیت در غرب تهران این روش ممکن است دارای عوارض جانبی باشد. خوشبختانه، بیشتر این عوارض جدی نیستند و اکثر بیماران این عوارض را تجربه نمی‌کنند، اما احتمال عوارض جانبی قطعا وجود دارد. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به عوارض جانبی احتمالی کامپوزیت دندان می‌اندازیم.

حساسیت دندان‌ها

در طول قرار دادن روکش، دندانپزشک باید مقداری مینا را از سطح دندان‌های شما جدا کند تا روکش به درستی جا بیفتد. متاسفانه حذف مینای دندان می‌تواند دندان‌های شما را مستعد حساسیت کند. ممکن است زمانی که غذای سرد یا گرم مصرف می‌کنید، این حساسیت ناخوشایند را تجربه کنید. مشکلات حساسیت را می‌توان با داروها و درمان‌هایی که توسط دندانپزشک تجویز می‌شود، برطرف کرد. با این حال، اگر دارو کمکی به شما نکرد، باید فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

ناراحتی عمومی

روش اجرای ونیر کامپوزیت در غرب تهران نیز می‌تواند باعث ناراحتی عمومی شما شود. ممکن است پس از باز نگه داشتن طولانی دهان، کمی احساس خستگی کنید. این احساس خستگی پس از مدتی از بین می‌رود، اما اگر احساس سوزن سوزن شدن و درد در دهان و لثه خود احساس می‌کنید، حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

لثه ملتهب

بافت‌های لثه به زمان نیاز دارند تا با روکش ونیر کامپوزیت سازگار شوند و به همین دلیل ممکن است با التهاب جزئی لثه مواجه شوید. بررسی دقیق توسط دندانپزشک می‌تواند به شما کمک کند تا علت اصلی التهاب مشخص شود. همچنین، جلسه معاینه پس از عمل را از جدی بگیرید، زیرا شناسایی هرگونه عوارض بعد از عمل ضروری است.

افزایش خطر آسیب به پالپ دندان

خطر تروما برای افرادی که روکش ونیر کامپوزیت می‌گذارند وجود دارد. زیرا مقداری از مینای دندان باید برداشته شود. اگر برداشتن با مهارت کامل انجام نشود، ممکن است پالپ دندان شما بمیرد و این خبر خوبی نیست! برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است به دندانپزشکان متخصص و باتجربه برای انجام ونیر کامپوزیت در غرب تهران مراجعه کنید.

رنگ روکش ممکن است کاملا مطابقت نداشته باشد

برای مطابقت دقیق با رنگ دندان شما، ونیرهای پرسلان ترجیح داده می‌شوند. با این حال، هنوز هم این احتمال وجود دارد که روکش‌ها با رنگ دندان‌های اطراف آن مطابقت کامل نداشته باشند. بنابراین قبل از قرار دادن روکش، بهتر است یک جلسه سفید کردن دندان را در نظر بگیرید.

مشکلات مربوط به نامناسب بودن ونیرها

به دلیل قرار گرفتن نادرست روکش‌ها، آن‌ها مستعد شکستگی و ترک‌خوردگی هستند. لبه‌های ناهموار و برآمدگی‌ها نیز نمونه‌هایی از قرارگیری نادرست را نشان می‌دهند. ناهماهنگی حاشیه‌های روکش نیز ممکن است باعث بریدگی شود.

کامپوزیت دندان

مراقبت‌های بعد از انجام ونیر کامپوزیت در غرب تهران

ممکن است بعد از ونیر کامپوزیت در غرب تهران، نسبت به لبخند خود اطمینان داشته باشید، اما با گذشت زمان این امکان وجود دارد که روکش‌های شما لکه‌دار شدن کنند. به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نوشیدنی‌هایی مانند چای یا قهوه، ونیر کامپوزیت‌ها می‌توانند لک‌دار شوند. درمان‌های سفید کردن روی رزین کامپوزیت ممکن است به خوبی دندان‌های طبیعی جواب ندهد. بنابراین توصیه می‌کنیم تا از روکش‌های کامپوزیت ونیر خود به درستی مراقبت کنید تا دچار مشکل نشوند. در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید از روکش‌های ونیر کامپوزیت نگهداری کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند.

پس از انجام ونیر کامپوزیت در غرب تهران از یک مسواک نرم استفاده کنید

استفاده از مسواک‌های سخت برای تمیز کردن روکش‌ها به صورت روزانه ممکن است به رزین کامپوزیت آسیب برساند یا باعث شود خط لثه کمی عقب‌نشینی کند و پایه روکش‌ها نمایان شود. بنابراین، برای ایمن نگه داشتن پوشش نازک ونیر کامپوزیت، توصیه می‌شود از یک مسواک نرم استفاده کنید.

پس از خوردن یا نوشیدن مواد غذایی که می‌توانند باعث ایجاد لکه شوند، دندان‌های خود را مسواک بزنید

اگر به طور منظم سیگار می‌کشید یا قهوه و چای مصرف می‌کنید، ممکن است لازم باشد دندان‌هایتان را دوبار در روز مسواک بزنید تا لکه‌دار نشوند. سایر غذاهای اسیدی و شیرین نیز می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های قابل توجه و افزایش احتمال بیماری لثه شوند.

پس از انجام ونیر کامپوزیت در غرب تهران، از مالیدن جوش شیرین بر روی دندان‌ها خودداری کنید

جوش شیرین به عنوان یک ماده عالی برای تمیز کردن طبیعی دندان‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند موجب ساییده شدن رزین کامپوزیت شود و روکش‌ها را دچار فرسودگی زود هنگام و تغییر رنگ کند. بنابراین از بکار بردن جوش شیرین برای تمیز کردن روکش‌ها خودداری کنید.

از خمیر دندان پولیش استفاده کنید

برخی از خمیردندان‌ها مخصوص روکش‌های کامپوزیتی طراحی شده‌اند و می‌توانند پلاک‌های ایجاد شده روی روکش‌ها را خیلی راحت‌تر از بین ببرند. آن‌ها نه تنها به تمیز کردن دندان‌هایتان کمک می‌کنند، بلکه روکش‌های کامپوزیت را نیز جلا می‌دهند. شما می‌توانید این خمیردندان‌ها را به صورت آنلاین یا از داروخانه‌ خریداری کنید. بهترین متخصص ونیر کامپوزیت در غرب تهران نیز ممکن است یکی از این خمیردندان‌ها را برایتان تجویز کند. اما نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که خمیردندان پولیشی فقط لکه‌های جزئی را سفید می‌کند و از عهده لکه‌های اصلی برنمی‌آید.

سیگار را ترک کنید

سیگار عامل اصلی تغییر رنگ روکش‌ها و دندان‌های طبیعی است. اگر می‌خواهید ظاهر ونیر کامپوزیت‌های خود را حفظ کرده و از سلامت دهان و دندان خود را مراقبت کنید، باید سعی کنید سیگار را ترک کنید یا آن را تا حد امکان کاهش دهید.

شما عزیزان می توانید برای گرفتن مشاوره با شماره 49913 تماس بگیرید. ما در کنار شما هستیم.

5/5 - (4 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند