ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1402

قیمت ایمپلنت دندان در ظاهر گران به‌نظر می‌رسد، به‌خصوص زمانی که با سایر روش‌های جایگزینی دندان مقایسه شود. با این‌حال، ایمپلنت‌ها برخلاف سایر روش‌های جایگزینی که معمولاً هر 5 تا 10 سال یک‌بار باید تعمیر یا تعویض شوند، از ماندگاری و دوام بسیار بالایی برخوردارند. علاوه‌براین، ایمپلنت از خراب شدن استخوان فک شما جلوگیری می‌کند اما سایر پروتزها و بریج‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند. ازسوی‌دیگر، با تغییر فرم فک، شکل صورت شما نیز دچار تغییر خواهد شد و پیرتر نشان داده می‌شود و سایر دندان‌ها هم  شروع به لق شدن خواهند کرد. اما استخوان فک ساختاری را فراهم می‌کند که ریشه دندان‌ها را در جای خود و فرم صورت را به شکل طبیعی نگه دارد. ما در زنجیره کلینیک‌های دندانپزشکی زمرد، شما را تشویق می‌کنیم که ایمپلنت‌های دندانی را نه با عنوان هزینه، بلکه به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان چه قدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان به موارد متعددی وابسته است که از آن جمله می‌توان به جنس ایمپلنت، برند و کشور سازنده ایمپلنت دندان، تعداد ایمپلنت‌ها، سلامت دهان و دندان بیمار، نیاز یا عدم نیاز به جراحی حرفه‌ای دندان اشاره کرد. در ساختار ایمپلنت معمولاً از تیتانیوم استفاده می‌شود. استخوان فک به خوبی با این ماده پیوند پیدا می‌کند و وجود آن در بدن انسان بی‌خطر است. اما گاهی اوقات ممکن است بیمار به‌دلیل حساسیت به فلز به مواد اصلاح شده نیاز داشته‌باشد که این موضوع می‌تواند روی هزینه ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد. در مجموع، با توجه به عوامل بالا، قیمت هر واحد ایمپلنت دندان در سال 1401 بین  الی میلیون تومان متغیر است.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

با توجه به جنس و کیفیت ایمپلنت، برند و شرکت سازنده و سلامت دهان و دندان بیمار، هزینه ایمپلنت هر فک به‌طور کامل بین الی میلیون تومان و مجموع دو فک بالا و پایین الی میلیون تومان است.

قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت چه قدر است؟

اگر از آن دسته افراد هستید که علاقه‌ای به پروتزهای متحرک ندارید، می‌توانید از دندان‌های مصنوعی ثابت با پایه ایمپلنت استفاده کنید که به وسیله پایه‌هایی به فک و لثه متصل می‌شوند. این دندان‌ها بسیار شبیه دندان‌های طبیعی هستند و دردسرهای پروتز متحرک را ندارند. قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت، بسته به جنس و کیفیت ایمپلنت، جنس پروتز و عوامل دیگر از میلیون تومان برای هر فک شروع می‌شود.

هزینه ایمپلنت

هزینه‌های جانبی ایمپلنت

توجه داشته‌باشید که قیمت ایمپلنت دندان ممکن است تحت تاثیر هزینه‌های ناخواسته و جانبی قرار بگیرد. این هزینه‌ها شامل موارد زیر هستند:

احتمال حساسیت بیمار به مواد ایمپلنت: اگرچه ایمپلنت‌های دندان از دو قسمت تیتانیوم و تاج سرامیکی تشکیل شده‌اند که هردو جزو مواد ضدآلرژی قلمداد می‌شوند اما گاهی برخی بیماران به این مواد هم حساسیت دارند و ممکن است به ایمپلنت‌های سرامیکی یا زیرکونیا نیاز داشته‌باشند.

پیوند استخوان: برخی بیماران ممکن است به مدت طولانی بدون یک یا چند دندان زندگی کنند اما اگر بیش از یک سال از نداشتن دندان بگذرد ممکن است استخوان فک تحلیل برود و نیاز به پیوند استخوان پیدا کنند که هزینه ایمپلنت را بالاتر خواهد برد.

عفونت دهان و دندان: اگر بیمار دچار عفونت دهان باشد، ممکن است عمل جراحی و کاشت ایمپلنت در آن‌ها با موفقیت همراه نباشد که بسته به پیچیدگی مشکل، قیمت ایمپلنت دندان نیز بالاتر خواهد رفت.

نیاز به بیهوشی: اگر از دندانپزشک بخواهید که عمل جراحی ایمپلنت را تحت بیهوشی انجام دهد، هزینه خدمات ایمپلنت نیز بالاتر خواهد رفت. برخی دیگر از هزینه‌های جانبی و پیش‌بینی نشده در کاشت ایمپلنت، ممکن است به دلایل زیر ایجاد شوند:

  • عفونت بیش از حد در استخوان و بافت نرم
  • از دست دادن بیش از حد استخوان
  • یک سینوس ماگزیلاری که بیشتر در قسمت قدامی قرار دارد
  • سوراخ فک پایین که بیشتر قدامی است و دارای شاخه‌هایی است که به سمت چانه قدامی می‌رسد
  • عدم وجود بافت چرمی کراتینه شده روی برجستگی
  • سطح کلی دشواری و عوامل خطر در درمان
  • دندان‌هایی که احتمال پوسیدگی یا فرسایش بیشتری دارند.
  • استعمال دخانیات
  • دیابت کنترل نشده
  • سوء‌مصرف قبلی مواد مخدر
  • نقص ساختار اسکلتی

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

بسته به نوع بیمه‌ای که تحت پوشش آن هستید، قیمت ایمپلنت دندان فرق می‌کند. جدول (1) سقف تعهدات بیمه‌های مختلف برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان را نشان می‌دهد.

نام بیمه

سقف پوشش

بیمه رازی

2 الی 20 میلیون تومان

بیمه آسیا

3 الی 15 میلیون تومان

بیمه سینا

3 الی 7 میلیون تومان

بیمه دی

3 الی 7 میلیون تومان

بیمه آتیه سازان

2 الی 7 میلیون تومان

بیمه نوین

2 الی 10 میلیون تومان

بیمه بانک ملت

2 الی 7 میلیون تومان

بیمه دانا

1 الی 20 میلیون تومان

ایمپلنت دندان با بیمه

قیمت انواع ایمپلنت

ایمپلنت‌های محبوب در ایران معمولا از برندهای آمریکایی، کره‌ای، آلمانی و سوییسی انتخاب می‌شوند.

انواع برند ایمپلنت

دو نوع از بهترین انواع ایمپلنت که در زنجیره مراکز دندانپزشکی زمرد برای مراجعان استفاده می‌شود، برندهای آلمانی icx و کره‌ای اویدنس هستند که نه‌تنها از کیفیت و دوام بالایی برخوردارند بلکه هزینه کمتری هم دارند. این ایمپلنت‌ها به‌ویژه برای افرادی که تراکم استخوان فک کافی ندارند، مناسبند.

 

برندهای ایمپلنت دندان

عوامل موثر در قیمت ایمپلنت

هزینه درمان ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر وابسته است:

  • هزینه درمان به تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز بستگی دارد اما با این‌حال، باید توجه داشت که شما لزوماً به یک ایمپلنت برای هر دندان از دست رفته نیاز ندارید. به‌عنوان مثال، اگر مجبور هستید تمام دندان‌های خود را در هر فک با ایمپلنت، جایگزین کنید، ممکن است فقط به 4-6 ایمپلنت دندان نیاز باشد.
  • اگر قبل از شروع جراحی ایمپلنت، نیاز به انجام کارهای اضافی مانند درمان بیماری لثه، کشیدن دندان، پیوند استخوان و غیره داشته‌باشید، هزینه افزایش می‌یابد.
  • برخی از افراد ممکن است ضخامت یا عمق استخوان فک کافی نداشته‌باشند، بنابراین ممکن است به پیوند استخوان نیاز باشد تا چارچوب فک به اندازه کافی قوی شود و بتواند ایمپلنت را نگه دارد.
  • مدت زمان بهبودی برخی افراد، بیش از حد معمول است و بنابراین ممکن است در این مدت نیاز به پروتز یا پل ایمپلنت داشته‌باشند.
  • استخوان فک برخی افراد ممکن است پیوند ایمپلنت را پس بزند که در این‌صورت درمان بیمار باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.
  • برخی از افراد ممکن است به بیش از یک ایمپلنت یا به ترمیم کامل فک و انجام درمان All-on-4 یا All-on-6 نیاز داشته‌باشند که مساله را پیچیده‌تر می‌کند و هزینه درمان را افزایش می‌دهد.
  • صدها شرکت ساخت ایمپلنت از برندهای معروف پیشگام گرفته تا شرکت‌های تولید انبوه وجود دارد که می‌تواند روی قیمت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد.
  • هزینه روکش ایمپلنت به‌طور جداگانه دریافت می‌شود.

مراحل ایمپلنت

جراحی ایمپلنت دندان معمولاً یک جراحی سرپایی است که به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و زمان بهبودی بین جراحی تا کاشت نیز باید رعایت شود. فرآیند کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل زیر است:

  • برداشتن دندان آسیب دیده
  • آماده‌سازی استخوان فک (پیوند)، در صورت نیاز
  • کاشت ایمپلنت دندان
  • رشد و بهبود استخوان
  • قرار دادن اوردنچر (پیچ پایه ایمپلنت)
  • نصب روکش

کل فرآیند ممکن است از ابتدا تا انتها چندین ماه طول بکشد. بسته به شرایط شما، روش خاص انجام شده یا مواد مورد استفاده، گاهی اوقات می‌توان چند مرحله را با هم ترکیب کرد.

مراحل انجام ایمپلنت

ایمپلنت ارزان

گاهی بیماران از دندانپزشک می‌خواهند که از ایمپلنت‌های ارزان قیمت برای آن‌ها استفاده کند. اما ایمپلنت ارزان، با وجود این‌که در ظاهر از مزایای بهتری برخوردار است ولی در واقع می‌تواند به شکست ایمپلنت منجر شود. یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست ایمپلنت دندان، عفونتی به‌نام پری ایمپلنتیت است. مطالعات نشان می‌دهد که این خطر با استفاده از ایمپلنت‌های دندانی ارزان افزایش می‌یابد. برای توقف عفونت، به درمان پریودنتال نیاز است و حتی ممکن است لازم باشد ایمپلنت‌های دندانی خود را بردارید.

عوارض ایمپلنت ارزان

عوارض کاشت ایمپلنت ارزان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت در محل ایمپلنت
  • آسیب به ساختارهای اطراف، مانند سایر دندان‌ها یا رگ‌های خونی
  • آسیب عصبی، که می‌تواند باعث درد، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان‌ها، لثه‌ها، لب‌ها یا فک شود.
  • مشکلات سینوسی

مزایای ایمپلنت

برخی از مزایای ایمپلنت دندان، عبارتند از:

  • ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند.
  • می‌توانند تا آخر عمر دوام بیاورند.
  • از تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌کنند.
  • دندان‌های مجاور را ثابت نگه می‌دارند.
  • از بیماری‌های احتمالی لثه جلوگیری می‌کنند.
  • از افتادگی صورت و پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟

پس از جراحی ایمپلنت دندان و در روز اول پس از درمان، فقط باید غذاهای بسیار نرم یا مایع مصرف کنید. بهتر است بلافاصله پس از جراحی، خوردن اسموتی، ماست، بستنی، پودینگ، سس سیب، پوره سیب زمینی و سایر غذاهای نرم یا مایع را شروع کنید. در هفته بعد، می‌توانید سراغ غذاهایی بروید که ممکن است به جویدن کمی نیاز داشته‌باشند، مانند ماکارونی، برنج، نان نرم، سبزیجات پخته شده، تخم مرغ. پس از 1 تا 2 هفته، ممکن است بتوانید دوباره غذاهای سفت و جویدنی مانند گوشت و سبزیجات خام را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خوراکی های قابل استفاده بعد از ایمپلنت دندان

متخصص ایمپلنت

در حال حاضر چیزی به نام متخصص ایمپلنت دندان وجود ندارد زیرا این رشته خاص به‌عنوان یک تخصص دندانپزشکی تعیین نشده است. در واقع، لازم است دندانپزشکی که انتخاب می‌کنید تحت آموزش قرار گرفته باشد تا آخرین روندها و تکنیک‌ها در این زیر شاخه خاص از دندانپزشکی را بداند. وقتی صحبت از روش‌ها، طرح‌ها و مواد مختلف کاشت به میان می‌آید، پیشرفت‌های فنی سریعی وجود دارد و متخصص ایمپلنت دندان خوب، کسی است که تلاش می‌کند تا با چنین تغییراتی هماهنگ باشد. بنابراین، بهتر است در مورد سابقه دندانپزشکان مختلف برای انجام ایمپلنت دندان تحقیق کنید.

متخصص ایمپلنت

سن مناسب ایمپلنت

حتی در سن 18 سالگی، ممکن است بیمار هنوز در حال بلوغ باشد، یعنی فک ممکن است به رشد و تغییر ادامه دهد. اما معمولا برای انجام ایمپلنت دندان بهتر است بیمار حداقل 18 سال داشته‌باشد.

طول عمر ایمپلنت

یکی از رایج ترین سوالات مراجعان این است که «با توجه به قیمت ایمپلنت دندان، دوام ایمپلنت‌های دندانی چقدر است؟» پاسخ به عوامل مختلفی از جمله نحوه مراقبت از ایمپلنت بستگی دارد. اما به‌طور کلی، طول عمر ایمپلنت‌های دندانی حدود 25 سال است.

روکش ایمپلنت چیست؟

روکش‌های ایمپلنت دندان از مواد مختلفی مانند سرامیک، چینی، طلا، نقره و آلیاژهای فلزی ساخته می‌شوند. سرامیک و چینی، طبیعی‌ترین ظاهر و طلا بادوام‌ترین نوع روکش را ایجاد می‌کنند.

اجزای ایمپلنت

ایمپلنت دندان از سه جزء پست یا پیچ (فیکسچر)، اباتمنت و پروتز تشکیل می‌شود.

  • پست یا پیچ ایمپلنت در طی یک عمل جراحی کوتاه با استفاده از جراحی پیشرفته کامپیوتری در استخوان فک کاشته می‌شود. پست واقعی کمی شبیه ریشه دندان طبیعی به نظر می‌رسد. طول یک پست ایمپلنت ممکن است تا 18 میلی‌متر باشد.
  • طیف وسیعی از اباتمنت‌های ایمپلنت بسته به سیستم ایمپلنت برای ترمیم دندان‌ها استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، اباتمنت‌هایی که روکش‌ها و پل‌های ایمپلنت را محکم می‌کنند، در مقایسه با اباتمنت‌هایی که برای حمایت از دندان استفاده می‌شوند، بسیار متفاوت هستند.
  • پروتز ایمپلنت روی اباتمنت سوار می‌شود و از جنس سرامیک یا پرسلن است.
اجزای ایمپلنت

مراقبت‌های ایمپلنت

مقداری خونریزی جزئی پس از کاشت ایمپلنت دندان طبیعی است. دندانپزشک ممکن است از شما بخواهد که با گاز گرفتن محکم پد گاز استریل به مدت حدود یک ساعت، روی ناحیه مورد نظر فشار وارد کنید. سپس پد باید به آرامی برداشته شود. در صورت لزوم این کار را با یک پد گاز دیگر برای 30 دقیقه مجددا تکرار کنید. در صورتی که خونریزی ادامه یابد، چای کیسه‌ای مرطوب را به مدت 30 دقیقه گاز بگیرید. اسید تانیک موجود در برگ‌های چای به تقویت لخته شدن خون کمک می‌کند. البته احتمال خونریزی پس از کاشت ایمپلنت، بسیار کمتر از کشیدن دندان است.

پس از درمان ایمپلنت از شستشوی دهان خودداری کنید و سعی کنید در بقیه روز محل جراحی را با زبان یا انگشتان خود لمس نکنید. این کار می‌تواند لخته‌های خون را از بین ببرد و روند بهبودی را کاهش دهد. فعالیت‌های خود را در روز جراحی محدود کنید چون فعالیت بدنی می‌تواند باعث تشدید خونریزی شود. اگر خونریزی ادامه پیدا کرد، باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

ایمپلنت فوری

قیمت ایمپلنت دندان فوری کمی با ایمپلنت معمولی متفاوت است اما این روش هم مانند ایمپلنت معمولی یک روش ایمن اما بدون بخیه روی بافت نرم لثه است. ایمپلنت فوری برای ممانعت از تحلیل استخوان انجام می‌شود و دوره بهبود آن هم کوتاه‌تر از ایمپلنت معمولی است.

اوردنچر چیست؟

اوردنچر پروتزی است که پایه آن، ریشه آماده شده یا ایمپلنت را می‌پوشاند. اوردنچر معمولاً برای بیماران مسن که برخی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند، استفاده می‌شود. در واقع، اوردنچر نوعی دست دندان کامل مصنوعی است که روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد.

اوردنچر دندان

تفاوت ایمپلنت با بریج

هزینه ایمپلنت بیشتر از بریج است و همچنین، برخلاف بریج، دندان‌های مجاور را درگیر نمی‌کند و یک روش دائمی است به این معنی که ماندگاری و دوام ایمپلنت بیشتر از بریج است. علاوه‌براین، قطعه تیتانیومی مورداستفاده در پیچ ایمپلنت، پس از پیوند خوردن با استخوان فک، حکم دندان طبیعی را پیدا می‌کند و مراقبت از آن نیز راحت‌تر از بریج است. در روش بریج به علت این‌که 3 تاج دندان در طی فرایند درمان درگیر هستند، استفاده از مسواک و نخ دندان برای بیمار مشکل‌تر است.

سینوس لیفت و پیوند استخوان چیست؟

سینوس لیفت نوعی عمل جراحی است که در آن مواد پیوند استخوان به فک افزوده می‌شوند و یک سطح قاعده محکم و مناسب برای پشتیبانی ایمپلنت دندان فراهم می‌کنند. این درمان برای افرادی استفاده می‌شود که استخوان کافی در فک برای درمان ایمپلنت ندارند.

پیوند استخوان

در صورتی که بیمار نیاز به پیوند استخوان فک داشته‌باشد، قیمت ایمپلنت دندان افزایش می‌یابد. پیوند استخوان معمولا زمانی لازم است که در ناحیه فک آسیب یا جراحت، عفونت و یا تحلیل ساختار استخوانی وجود داشته‌باشد. این تحلیل باعث می‌شود که استخوان استحکام و قدرت کافی برای پیوند ایمپلنت را نداشته‌باشد و احتمال شکست در موفقیت درمان و لق شدن ایمپلنت وجود دارد.

محاسبه هزینه ایمپلنت: هزینه ایمپلنت چگونه محاسبه می‌شود؟

با توجه به برند، جنس و کیفیت ایمپلنت، مهارت دندانپزشک و سایر شرایطی که گفته شد، هزینه و قیمت ایمپلنت دندان محاسبه می‌شود.

محاسبه هزینه ایمپلنت دندان با توجه به نوسانات ارزی ممکن است کار ساده‌ای نباشد اما عواملی مانند کیفیت و درجه کیفی ایمپلنت، جنس روکش، سلامت دهان و دندان بیمار و مهارت دندانپزشک متفاوت است.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با توجه به کیفیت و برند سازنده و سایر عوامل، از  الی میلیون تومان متغیر است.

ایمپلنت دندان کاشت شده

قیمت ایمپلنت دندان جلو

قیمت ایمپلنت دندان جلو با توجه به این‌که ایمپلنت فوری می‌خواهید یا ایمپلنت معمولی، کیفیت تا چه حد برایتان اهمیت دارد و دندانتان نیاز به چه نوع کاری دارد، متفاوت است.

بعد از کشیدن دندان، تا چند وقت بعد می‌شود ایمپلنت انجام داد؟

معمولا بعد از جراحی یا کشیدن دندان، 2 الی 4 ماه طول می‌کشد تا لثه آمادگی پذیرش ایمپلنت را پیدا کند.

چه تعداد ایمپلنت نیاز است؟

اگر یکی از دندان‌هایتان را از دست داده‌‎اید، یک ایمپلنت و اگر 2 دندان از دست رفته است، به 2 ایمپلنت نیاز دارید اما برای 3 دندان از دست رفته باید به قطر و طول ایمپلنت‌ها توجه و بر همان اساس 2 یا 3 ایمپلنت کاشته شود.

چرا هزینه کاشت ایمپلنت زیاد است؟

اگرچه قیمت ایمپلنت دندان با توجه به مزایای طولانی مدت آن زیاد نیست اما علت گران بودن آن در درجه اول به هزینه اجزاء 3 قسمتی ایمپلنت برمی‌گردد که هرکدام با توجه به جنس‌شان قیمت متفاوتی دارند. هزینه فلز تیتانیوم و روکش سرامیکی بخش عمده هزینه کاشت ایمپلنت را تشکیل می‌دهد و البته مهارت و تخصص دندانپزشک هم در این زمینه بسیار مهم، تعیین‌کننده و حتی تضمین‌کننده سلامت شما در طولانی مدت خواهد بود.

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت: بعد از ایمپلنت دندان چکار کنیم؟

شما باید توصیه‌های زیر را انجام دهید:

  • سعی کنید حداقل یک هفته بعد از درمان فقط غذاهای نرم بخورید.
  • دهان خود را تا حد امکان تمیز نگه دارید.
  • حداقل 3 یا 4 بار در روز تا 24 ساعت پس از درمان، دهان خود را با دهانشویه مخصوص بشویید.
  • هر آنتی بیوتیکی را که برای شما تجویز شده است، مصرف کنید.
  • از یک مسواک نرم استفاده کنید.
  • از مصرف غذاهای چسبناک یا سخت پرهیز کنید.
  • از استعمال دخانیات و مصرف الکل خودداری کنید.

چه عواملی در قیمت ایمپلنت دندان نقش دارند؟

تعداد ایمپلنت‌های دندانی مورد نیاز برای تکمیل ترمیم یکی از بزرگترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت دندان است و به شرایط بیمار بستگی دارد. اگر یک دندان از دست رفته باشد، یک ایمپلنت ساده و تک دندانی کافی است اما اگر بیمار چندین دندان را از دست داده باشد، می‌توان آن‌ها را با ایمپلنت‌های جداگانه جایگزین کرد که به‌طور اجتناب‌ناپذیر هزینه را بالا می‌برد. بسیاری از بیمارانی که تمام یا بسیاری از دندان‌های خود را از دست داده‌اند، جایگزین‌هایی مانند دندان مصنوعی یا بریج‌های ثابت را انتخاب می‌کنند. این گزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر از کاشت یک دهان کامل ایمپلنت هستند.

بیمارانی که بیش از یک سال است که دندان خود را از دست داده‌اند، بیشتر احتمال دارد از دست دادن استخوان در فک را تجربه کنند. دندان‌های طبیعی با فشار روی فک، آن را قوی و سالم نگه می‌دارند. وقتی دندانی از دست می‌رود، استخوان آن ناحیه نیز به آرامی شروع به تحلیل می‌کند. برای کاشت ایمپلنت، باید تراکم استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت وجود داشته‌باشد. پیوند استخوان یک مرحله اضافی است و به هزینه و زمان بهبودی مورد نیاز پس از عمل می‌افزاید.

بیمارانی که از عفونت‌های دهانی رنج می‌برند، ممکن است تجربه سخت‌تری در کاشت ایمپلنت دندان داشته‌باشند. قرار دادن ایمپلنت در این شرایط غیرممکن نیست. با این‌حال، بیماران باید بدانند که عفونت قبلی می‌تواند به شکست ایمپلنت کمک کند و به هزینه و پیچیدگی کلی این عمل بیفزاید، به‌خصوص اگر نیاز به تعویض ایمپلنت باشد.

کشیدن دندان اغلب ساده و سریع است و در برخی موارد می‌توان ایمپلنت را در همان روز پس از کشیدن دندان، کاشت. با این‌حال، اگر دندان شما نیاز به کشیدن یا جراحی حرفه‌ای داشته‌باشد، احتمالاً قیمت ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهد.

دندانپزشکی برای همه

بریج دندان چیست؟

بریج دندان یک روش روکش کردن برای جایگزینی دندان‌هایی است که از دست رفته‌اند و با پرکردن فضای خالی بین دو دندان، زیبایی را به لبخند شما برمی‌گرداند.

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور مفصل درباره تمام جزئیات مربوط به ایمپلنت و قیمت ایمپلنت دندان صحبت کردیم. ما در زنجیره مراکز دندانپزشکی زمرد، سه کلینیک دندانپزشکی (یک کلینیک شبانه روزی) در غرب تهران و همچنین، طرف قرارداد انواع بیمه‌های تکمیلی هستیم و کلیه خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان را با بهره‌گیری از توانمندی دندانپزشکان متخصص و مجرب و مدرن‌ترین ابزارهای روز دنیا برای مراجعان انجام می‌دهیم.

5/5 - (18 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند