بلیچینگ در مطب

قیمت بلیچینگ دندان

قیمت بلیچینگ دندان در سال 1402

اگر می‌خواهید لبخند خود را زیباتر کنید، اما دوست ندارید تحت عمل‌های زیبایی دندانپزشکی گران‌قیمت قرار بگیرید یا متحمل هزینه زیاد شوید، شاید بهتر باشد به بلیچینگ دندان‌ فکر کنید. بلیچینگ یک درمان زیبایی دندانپزشکی مقرون‌به‌صرفه است که زردی و لکه دندان‌ها را از بین می‌برد و آن‌ها را روشن‌تر می‌کند. با این روش، شما به سرعت به رنگ ایده‌ال دندان‌هایتان می‌رسید. بااین‌حال، افراد زیادی وجود دارند که درمورد قیمت بلیچینگ دندان مردد هستند. تیم دندانپزشکان متخصص زیبایی کلینیک دندانپزشکی زمرد آماده هستند تا با استفاده از مهارت، دانش روز و بهترین مواد و ابزارها درمان دندان‌های شما عزیزان را با مناسب‌ترین هزینه انجام دهند. در این مقاله تصمیم داریم به صحبت درباره قیمت، فواید، معایب، عوارض و سایر نکات ریز و درشت درباره سفید کردن دندان در خانه و مطب بپردازیم. با ما همراه باشید.

بلیچینگ

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان رایج‌ترین روش در دندانپزشکی زیبایی و از جمله محافظه‌کارانه‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین درمان‌های این حوزه است. بلیچینگ برای افرادی که دندان‌ها و لثه‌های سالم و ترمیم‌نشده دارند، یک روش ایده‌آل محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته‌باشید که سفید کردن دندان نمی‌تواند تغییر رنگ شدیدی ایجاد کند اما می‌تواند سایه موجود روی دندان‌ها را موقتا روشن‌تر کند. درحال‌حاضر، مواد سفیدکننده که مورد استفاده قرار می‌گیرند، عمدتا بر پایه هیدروژن پراکسید یا پراکسید کاربامید هستند. عامل اکسیدکننده پراکسید به تخلخل‌های موجود در ساختار کریستالی و میله‌مانند مینا نفوذ می‌کند و لکه را از بین می‌برد.

هزینه بلیچینگ دندان در سال 1402

قیمت بلیچینگ دندان با توجه به مهارت دندانپزشک، کیفیت مواد مورداستفاده و قیمت ارز متفاوت است. در تیرماه 1402 هزینه بلیچینگ با توجه به برند و کشور سازنده در جدول (1) ارائه شده است:

جدول (1): هزینه بلیچینگ دندان در سال 1402

قبل و بعد از بلیچینگ

چه زمانی به بلیچینگ دندان نیاز داریم؟

دندان‌ها به‌دلیل عادت‌های ناسالم، بهداشت نامناسب دهان و دندان، مصرف داروها و عوامل دیگر تغییر رنگ می‌دهند. تغییر رنگ دندان را می‌توان به تغییر رنگ خارجی و تغییر رنگ داخلی طبقه‌بندی کرد. تغییر رنگ خارجی زمانی رخ می‌دهد که لکه‌ها روی سطح یا مینای دندان تاثیر بگذارند و تحت تاثیر عوامل زیر است:

  • غذاهای خاص
  • سیگار و محصولات تنباکو
  • نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای

تغییر رنگ داخلی زمانی است که لکه داخل دندان تشکیل شده باشد و علل آن، عبارتند از:

  • ژنتیک
  • ضربه
  • پوسیدگی دندان
  • فلوروزیس
  • انواع خاصی از داروها

علاوه‌براین، دندان‌ها به‌دلیل افزایش سن نیز ممکن است زرد شوند. دندان‌های زرد در مقایسه با دندان‌های قهوه‌ای به بلیچینگ بهتر پاسخ می‌دهند اما روشن‌شدن لکه‌های خاکستری – بنفش و ناشی از تتراسایکلین دشوارتر است و ممکن است نیاز به سفید کردن طولانی‌مدت داشته‌باشد. در تمام این موارد بهتر است بلیچینگ انجام شود.

روش‌های بلیچینگ دندان

بلیچینگ بخشی از دندانپزشکی زیبایی و فرآیندی است که در آن دندانپزشک با از بین بردن آثار تغییر رنگ، رنگ دندان‌های شما را روشن می‌کند. 2 روش برای سفید کردن دندان وجود دارد اما قیمت بلیچینگ دندان در هرکدام متفاوت است:

  • بلیچینگ خانگی
  • بلیچینگ در کلینیک یا مطب (آفیس بلیچینگ)

هوم بلیچینگ چیست؟

هوم بلیچینگ یک روش راحت برای سفید کردن دندان‌ها است. در این روش، ابتدا یک قالب برای بیمار در مطب ساخته می‌شود و سپس دندانپزشک ژل سفیدکننده را در اختیار بیمار قرار می‌دهد تا آن را در قالب بریزد و بسته به تشخیص دندانپزشک، از آن استفاده کند.

تری قالب گیری

سفید کردن دندان در خانه چه مزایایی دارد؟

مزایای بلیچینگ در خانه شامل موارد زیر است:

  • صرفه‌جویی در هزینه: قیمت بلیچینگ دندان در خانه معمولا ارزان‌تر از مطب است.
  • سادگی و راحتی: شما می‌توانید این کار را در هر زمان و مکانی انجام دهید.
  • کنترل بیشتر: با انجام بلیچینگ در خانه کنترل بیشتری بر روی فرایند دارید و می‌توانید مقدار و زمان استفاده از محصولات بلیچینگ را تنظیم کنید.
  • امکان تکرار مجدد

بلیچینگ آفیس چیست؟

در بلیچینگ آفیس، سفید کردن دندان توسط دندانپزشک متخصص انجام می‌شود و ماده سفیدکننده بسیار قوی‌تر از سفیدکننده خانگی است. نور، گرما یا ترکیبی از این دو ممکن است برای تشدید فرآیند سفید کردن استفاده شود. فرایند بلیچینگ در مطب در حدود 30 دقیقه تا 1 ساعت در یک جلسه به طول می‌انجامد. در این سیستم، از نوعی محافظ دهانی پرشده با محلول سفیدکننده ژل، استفاده می‌شود. استفاده از محافظ دهان سفیدی و درخشندگی را برای دندان‌های شما به ارمغان می‌آورد. البته در مطب از لیزر هم برای بلیچینگ استفاده می‌شود که قیمت آن نسبت به سایر روش‌ها کمی گران‌تر است. در این روش، ژل سفیدکننده با کمک لیزر فعال می‌شود و لکه‌های سطحی و عمقی دندان را ازبین‌می‌برد. این روش، یک روش ایمن است که تنها عارضه آن ممکن است حساسیت لثه‌ها بعد از بلیچینگ توسط پراکسیدهیدروژن باشد که موقتی است.

بلیچینگ آفیس

چه سنی برای بلیچینگ دندان مناسب است؟

سفید کردن دندان برای دندان‌های شیری توصیه نمی‌شود. بنابراین حداقل باید تا زمان رویش دندان‌های دائمی منتظر باشید که معمولا در سنین 12-13 سالگی رشد آن‌ها پایان می‌یابد. سپس نوبت کلسیفیکاسیون مینای دندان است که 2 سال پس از رویش آخرین دندان‌های دائمی طول می‌کشد. بلیچینگ قبل از این زمان می‌تواند باعث آسیب به دندان شود. با این حساب حداقل سن برای درمان حدود 16 سال است ولی باید قبل از آن با دندانپزشک مشورت کنید و بعد با توجه به قیمت بلیچینگ دندان به سراغ این درمان بروید.

خطرات ناشی از بلیچینگ قبل از سن مناسب

در بلیچینگ از محصولات حاوی مواد سفیدکننده استفاده می‌شود. اکنون این مواد ساینده هستند و با گذشت زمان به احتمال زیاد باعث سایش مینای دندان می‌شوند. بنابراین، سفید کردن منظم دندان‌ها قبل از سن مناسب می‌تواند باعث حساسیت دندان شود و دندان‌ها را مستعد پوسیدگی کند.

بلیچینگ چقدر دوام دارد؟

مدت زمان ماندگاری نتایج این روش تا حدی به نوع ماده سفیدکننده‌ای که دندانپزشک استفاده می‌کند، بستگی دارد. اگرچه مواد سفیدکننده عموما شامل پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید هستند اما غلظت‌ها و روش‌های مختلفی برای این درمان وجود دارد. بسته به مهارت دندانپزشک، کیفیت مواد، بهداشت دهان و دندان و رژیم غذایی بیمار، ماندگاری بلیچینگ دندان بین 6 ماه تا 3 سال متفاوت است و میانگین آن حدود 1 سال است.

بعد از انجام بلیچینگ هوم و آفیس

تفاوت بلیچینگ با جرم‌گیری دندان

جرم‌گیری یک روش پیشگیرانه به معنای تمیز کردن دندان است و رسوبات سخت و نرم و لکه‌ها را با کمک ابزارهای اولتراسونیک یا دستی از روی دندان پاک می‌کند اما بلیچینگ یک عمل زیبایی شامل استفاده از یک ماده سفیدکننده شیمیایی برای بهبود سفیدی دندان است. جرم‌گیری باید هر 6 تا 8 ماه یک‌بار برای جلوگیری از بیماری لثه انجام شود.

بلیچینگ بهتر است یا جرم‌گیری؟

جرم‌گیری و پولیش دندان معمولا چند روز قبل از بلیچینگ برای از بین بردن جرم و هرگونه لکه سطحی انجام می‌شود. اگر رنگ ذاتی دندان‌ها خیلی زرد باشد، جرم‌گیری روی آن‌ها تغییری ایجاد نمی‌کند اما بلیچینگ ممکن است تا چند درجه رنگ را روشن‌تر کند. درمجموع، با مشورت با دندانپزشک می‌توانید نیاز واقعی خود را به هرکدام این درمان‌ها متوجه شوید.

جرم گیری

عوامل موثر بر هزینه بلیچینگ دندان در تهران

عوامل موثر بر هزینه بلیچینگ دندان در تهران عبارتند از:

  • نوع بلیچینگ (خانگی یا مطب)
  • منطقه جغرافیایی انجام بلیچینگ
  • تجهیزات و مواد مورد استفاده
  • درجه روشنی رنگ دندان
  • تعداد جلسات

مزایای بلیچینگ دندان

مزایای این روش عبارتند از:

  • بهبود ظاهر دندان‌ها و سفیدتر و درخشان‌تر شدن آن‌ها
  • افزایش اعتماد به نفس
  • رفع لکه‌های سطحی
  • رفع اثرات پیری
  • روشی ساده و غیرتهاجمی
معاینه اولیه

معایب بلیچینگ دندان

حتی اگر از روش سفید کردن دندان آگاه باشید، قبل از شروع درمان باید معایب آن را هم بدانید:

  • ممکن است از حساسیت رنج ببرید: مهم نیست از چه روشی برای سفید کردن دندان استفاده می‌کنید، چون احتمال حساسیت پس از درمان وجود دارد. بااین‌حال، برخی از خمیردندان‌ها می‌توانند حساسیت دندان را به حداقل سطوح کاهش دهند.
  • نتایج دائمی نیستند.
  • باید از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها خودداری کنید.
  • باید از استعمال دخانیات خودداری کنید.

عوارض بلیچینگ دندان ارزان

اکثر مردم هیچ‌گونه عوارض جانبی بعد از سفید کردن دندان احساس نمی‌کنند اما برخی از افراد ممکن است بعد از انجام بلیچینگ ارزان یا بی‌کیفیت با عوارض جانبی زیر روبه‌رو شوند:

  • حساسیت دندان: که معمولا در بیمارانی با مینای دندان ضعیف رخ می‌دهد. گاهی اوقات استفاده نادرست از سفیدکننده نیز می‌تواند منجر به حساسیت شود. برای جلوگیری از این مشکل، سفید کردن دندان‌ها را در کلینیک و تحت نظر دندانپزشک مجرب انجام دهید.
  • تحریک لثه: هنگام بلیچینگ، لثه‌ها باید ایزوله شوند.

آیا بلیچینگ تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

خیر. روش بلیچینگ تحت پوشش بیمه‌های دندانپزشکی نیست.

مراقبت‌های بعد از بلیچینگ دندان

بعد از بلیچینگ باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • بهداشت دهان و دندان: اگر می‌خواهید از نوارهای سفیدکننده بدون نسخه استفاده کنید، به خاطر داشته‌باشید که این محصولات برای استفاده دندان‌های سالم طراحی شده‌اند تا بهترین نتیجه را ایجاد کنند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه بعد از بلیچینگ ضروری هستند.
  • پرهیز از مصرف غذاهایی که می‌توانند دندان‌های شما را لکه‌دار کنند: مانند چای، قهوه، زردچوبه، رب گوجه‌فرنگی، نوشیدنی‌ها و غذاهای اسیدی
  • عدم استعمال دخانیات
  • عدم مصرف الکل
  • توجه به تاریخ انقضای محصولات سفیدکننده خانگی
  • عدم نگهداری نوارهای سفیدکننده در دمای بالا
  • عدم استفاده از محصولات ژنریک و غیراستاندارد
نوشابه

سفید کردن دندان ها در مطب چقدر دوام دارد؟

اگرچه سفید کردن دندان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای بهبود لبخند شما است و قیمت بلیچینگ دندان نسبت به سایر درمان‌های زیبایی کمتر است؛ اما عمر و ماندگاری این درمان نیز نسبتا کمتر از سایر روش‌ها است. ماندگاری سفید کردن دندان در مطب بسته به کیفیت مواد و مراقبت بیمار بین 6 ماه تا 3 سال متغیر است.

ماندگاری بلیچینگ دندان

به‌طورکلی، هر دو روش بلیچینگ در مطب و خانه از ماندگاری متوسطی برخوردارند و بسته به عواملی مانند نوع لکه، سن بیمار، غلظت ماده سفیدکننده، زمان و دفعات درمان ماندگاری این روش‌ها ممکن است از 6 ماه تا 3 سال متفاوت باشد. بااین‌وجود، معمولا درمان ترکیبی بلیچینگ در مطب و خانه می‌تواند ماندگاری بیشتری داشته‌باشد.

سخن پایانی

بر اساس نظرسنجی آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا، ٪99.7 از بزرگسالان معتقدند که لبخند یک دارایی اجتماعی مهم است و وقتی از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد: «دوست دارید چه چیزی را بیشتر در چهره خود بهبود ببخشید؟» شایع‌ترین پاسخ، دندان‌های سفیدتر و درخشان‌تر بود. روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد، اما رایج‌ترین روش‌ها، درمان‌های داخل مطب و خانگی با استفاده از محصولات بدون نسخه هستند. اما قبل از تصمیم‌گیری برای سفیدکردن دندان‌ها باید با دندانپزشک خود صحبت کنید، چون سفیدکننده‌ها ممکن است همه انواع تغییر رنگ را اصلاح نکنند و مواد سفیدکننده آن‌ها درصورت عدم استفاده صحیح، به مینای دندان شما را آسیب برساند. درمجموع، سفید کردن دندان‌ها نتایج فوری را به همراه دارد و تغییرات جذابی را به ظاهر دندان‌های شما هدیه می‌دهد. بااین‌حال، ممکن است در برخی از افراد نیز عوارض جانبی ایجاد کند. تیم دندانپزشکان متخصص کلینیک دندانپزشکی زمرد با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا آماده هستند تا خدمات مشاوره و درمان بلیچینگ را در تمام روزهای هفته برای شما مراجعان عزیز با بهترین قیمت بلیچینگ دندان و بالاترین کیفیت انجام دهند. اعتماد و رضایت شما مایه اعتبار ما است.

 

منبع : +++++

5/5 - (23 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند