بهترین کلینیک دندانپزشکی

قیمت لمینت دندان

قیمت لمینت دندان در سال 1402

لمینت دندان، راهی جدید و محبوب در عرصه دندانپزشکی است که توانسته است زندگی بسیاری از افراد را متحول کند. این لایه‌های نازک ویفری با قرارگرفتن روی سطح جلویی دندان‌ها به بهبود ظاهر و عملکرد آن‌ها کمک می‌کنند. بااین‌حال دغدغه قیمت لمینت دندان برای بسیاری از افراد را هم نمی‌توان نادیده گرفت. بسیاری از افراد به‌دلیل هزینه نسبتا بالای این روش، در کاشت لمینت دچار تردید می‌شوند. تیم دندانپزشکان متخصص زیبایی در کلینیک دندانپزشکی زمرد با بهره‌گیری از دانش تخصصی روز و ابزار و دستگاه‌های مدرن در کنار مهارت، تعهد و احترام به بیماران آماده هستند تا در تمام روزهای هفته خدمات مرتبط با لمینت را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای مراجعان عزیز انجام دهند. در این مقاله قصد داریم درباره هزینه لمینت دندان، مزایا و معایب آن، روش کاشت لمینت، عوارض لمینت‌های ارزان‌قیمت، مراقبت‌های بعد از کاشت و نکات ریز و درشت دیگر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

لمینت دندان چیست؟

روکش‌های لمینت پوسته‌های نازک و سفارشی هستند که برای پوشاندن سطح جلوی دندان‌ها و بهبود ظاهر و عملکرد آن‌ها طراحی شده‌اند. از این روکش‌ها برای اصلاح مسائل مختلف دندان مانند تغییر رنگ، دندان‌های شکسته یا لب‌پریده، نامرتبی و اصلاح فاصله بین دندان‌ها استفاده می‌شود. روکش‌های لمینت در برابر لکه‌ها بادوام‌تر و مقاوم‌تر از سایر روکش‌ها هستند و ظاهر طبیعی‌تری نسبت به ونیرهای رزین کامپوزیت دارند. بااین‌وجود، قیمت لمینت دندان از روکش کامپوزیت بالاتر است.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

قیمت لمینت دندان با توجه به کیفیت مواد، مهارت دندانپزشک، تعداد دندان‌ها و سلامت آن‌ها متفاوت است.

قیمت بهترین لمینت دندان چقدر است؟

چسباندن لمینت

قیمت بهترین لمینت دندان در طرح لبخند

مزایای لمینت دندان سرامیکی

روکش‌های لمینت مزایای زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود ظاهر دندان‌ها: روکش‌های لمینت می‌توانند در کمترین زمان، ظاهر دندان‌های شما را بهبود بخشند و لبخندی جذاب‌تر و دندان‌هایی سفیدتر و درخشان‌تر به شما هدیه کنند.
  • ماندگاری طولانی: لمینت‌ها با مراقبت و نگهداری مناسب می‌توانند ۱۰ تا ۱۵ سال دوام بیاورند.
  • مقاوم در برابر لکه: لمینت در برابر لکه‌های قهوه، چای و تنباکو بسیار مقاوم است اما نباید در مصرف مواد غذایی رنگی زیاده‌روی کنید.
  • نیاز اندک به تراشیدن دندان: تراشیدن دندان برای نصب روکش‌ها بسیار ناچیز است و این روش را نسبت به سایر روش‌ها کم‌تهاجمی‌تر می‌کند.
  • اصلاح دندان: از لمینت‌ها می‌توان برای اصلاح طیف گسترده‌ای از مشکلات دندانی، از جمله دندان‌های شکسته، لب‌پریده و نامرتب و همچنین پر کردن فاصله بین دندان‌ها استفاده کرد.
  • نگهداری آسان: روکش‌های لمینت با مسواک زدن منظم، نخ دندان کشیدن و معاینات دندانپزشکی به‌راحتی قابل نگهداری هستند. آن‌ها به مراقبت یا نگهداری خاصی فراتر از آن‌چه که باید برای دندان‌های طبیعی خود انجام دهید، نیاز ندارند.

معایب لمینت دندان سرامیکی

مانند سایر روش‌های ترمیمی، روکش‌های لمینت نیز گاهی اثرات نامطلوبی دارند. اما لازم نیست نگران باشید چون اکثر این معایب قابل تحمل و قابل درمان هستند. معایب این نوع لمینت عبارتند از:

  • حساسیت: برخی از بیماران ممکن است پس از برداشتن مینای دندان در مرحله آماده‌سازی، حساسیت دندان را تجربه کنند که معمولا موقتی و با مسکن‌های بدون نسخه قابل مدیریت است.
  • هزینه: قیمت لمینت دندان بیشتر از سایر روش‌های زیبایی مانند بلیچینگ یا کامپوزیت دندان است.
  • برگشت‌ناپذیری: وقتی مینای دندان از روی دندان شما برداشته می‌شود، نمی‌توان آن را جایگزین کرد.
  • نگهداری: بااین‌که نگهداری روکش‌های لمینت آسان است، اما برای افزایش ماندگاری به مراقبت خاصی نیاز دارند که شامل پرهیز از مصرف غذاهای سفت یا چسبنده و عدم استعمال دخانیات است.

عمر لمینت دندان چقدر است؟

لمینت‌های دندان به‌طور متوسط حدود ۱۵ سال عمر می‌کنند اما طول عمر آن‌ها ممکن است از ۱۰ تا ۲۰ سال متغیر باشد.

قیمت لمینت دندان

مراقبت‌های لازم بعد از انجام لمینت

روکش‌های نازک و سفارشی لمینت، امکان درمان سریع و طولانی‌مدت را برای دندان‌هایی که لکه‌دار، زرد، شکسته، نامرتب، فرسوده یا نامنظم هستند، فراهم می‌کنند. آن‌ها یک راه فوق‌العاده برای کامل کردن لبخند شما هستند و با مراقبت مناسب، برای یک دهه یا بیشتر دوام خواهند داشت. نحوه مراقبت از لمینت‌ها به‌صورت زیر است:

  • بهداشت روزانه دهان و دندان را جدی بگیرید. اگر از قبل یک روال بهداشتی اصولی برای دندان‌هایتان دارید، احتمالا نیازی به تغییر آن برای مراقبت از روکش‌های خود نخواهید داشت. درغیراین‌صورت، از مسواک دستی یا برقی برای حداقل ۲ بار مسواک زدن در روز استفاده کنید و حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید تا ذرات گیر افتاده بین دندان‌ها را از بین ببرید و از سلامت دندان‌ها، روکش‌ها و لثه‌های خود محافظت کنید. 1 یا 2 بار در روز با مقداری دهانشویه بدون الکل دهان‌تان را بشویید، چون الکل می‌تواند باندینگ لمینت را شل کند.
  • اگر مشکل دندان قروچه دارید، آن را درمان کنید. دندان قروچه به معنای تمایل به فشردن دندان‌ها در هنگام خواب است که استرس زیادی به روکش‌ها وارد می‌کند و برای دندان‌ها و مفاصل فک نیز مضر است، بنابراین اگر دندان قروچه می‌کنید، در اسرع وقت با دندانپزشک خود صحبت کنید تا استفاده از نایت گارد یا محافظ اکلوزال را برای شما تجویز کند.
  • غذاها را با ارامش بجوید. اگرچه لمینت‌ها بادوام هستند، اما ممکن است ترک بخورند و بشکنند. پس آهسته غذا بخورید و از جویدن مواد بیش از حد سفت مانند آجیل، خودکار، ناخن، یخ و استخوان خودداری کنید.
  • از دندان‌های خود محافظت کنید. فعالیت بدنی بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است، اما شرکت در فعالیت‌هایی مانند بسکتبال، فوتبال، کشتی، کاراته و سایر ورزش‌های پرتحرک می‌تواند سلامت دندان‌های شما را به خطر بیندازد. برای محافظت از روکش‌ها و دندان‌های طبیعی خود در برابر آسیب‌های احتمالی، روی یک محافظ دهان سرمایه‌گذاری کنید.
  • مراقب لکه‌ها باشید. روکش‌ها هم مثل دندان‌های طبیعی می‌توانند لکه‌دار شوند، بنابراین بهتر است مصرف غذاهایی را که باعث تغییر رنگ می‌شوند، محدود کنید. قهوه، چای، نوشابه‌های تیره، سس سویا، زردچوبه، رب گوجه‌فرنگی و انواع توت‌ها می‌توانند لمینت‌ها را لکه کنند. استعمال دخانیات هم باعث لکه شدن لمینت‌ها می‌شود.
  • و در نهایت، اگر با مشکلی مانند ترک‌خوردگی یا شکستگی لمینت مواجه شدید، در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا آسیب را ارزیابی و اقدام مناسب را توصیه کند.
انتخاب رنگ لمینت دندان

قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۲ به چه عواملی بستگی دارد؟

عواملی که بر قیمت لمینت دندان تأثیر می‌گذارند شامل مواد مورد استفاده، تعداد دندان‌هایی که نیاز به روکش دارند، محل دندان، سطح تجربه و مهارت دندانپزشک هستند.

منظور از لمینت متحرک چیست؟

لمینت متحرک نوعی روکش نازک است که از پلیمرهای ایمن و غیرسمی یا صمغ دندان ساخته شده است. این پلیمرها با فناوری خاصی در آزمایشگاه، به‌طور متناسب با فرم دندان ساخته می‌شوند اما لمینت‌های متحرک پیش‌ساخته هم در بازار وجود دارند. لمینت متحرک یا اسنپ‌آن‌اسمایل، با هدف اصلاح لبخند و پوشاندن معایب ظاهری دندان استفاده می‌شود اما برخلاف لمینت‌های ثابت، می‌تواند از روی دندان برداشته ‌شود و شما قادر هستید آن را در هر زمان و مکانی که دوست دارید، استفاده کنید.

آیا بیمه، تعرفه لمینت را کاهش خواهد داد؟

خیر. بیمه دندانپزشکی هزینه درمان‌های زیبایی مانند لمینت و کامپوزیت دندان را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

بعد از انجام لمینت دندان

علت تفاوت قیمت بین مراکز لمینت در چیست؟

تفاوت قیمت لمینت دندان در مراکز دندانپزشکی مختلف به‌دلیل عوامل زیر است:

  • نوع مواد استفاده شده: در ساخت لمینت، از مواد مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند.
  • تجربه و تخصص دندانپزشک: دندانپزشکان باتجربه و ماهر معمولا هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت می‌کنند.
  • وضعیت دندان‌های بیمار: اگر دندان‌های شما در وضعیت بدی باشند و نیاز به درمان‌های قبل از لمینت داشته‌باشند، قیمت لمینت دندان ممکن است بیشتر شود.
  • محل کلینیک دندانپزشکی: قیمت لمینت در شهرها و مناطق مختلف ممکن است بایکدیگر متفاوت باشد.

درمجموع، برخی دندانپزشکان به‌دلیل تجربه و تخصص بالا، شهرت، استفاده از مواد باکیفیت و تکنولوژی پیشرفته، هزینه بیشتری برای روکش لمینت دریافت می‌کنند. همچنین، بعضی دندانپزشکان با ارائه خدمات بهتر و مشاوره دقیق‌تر، می‌توانند ماندگاری لمینت را افزایش دهند.

لمینت دندان چگونه انجام می‌شود؟

کاشت لمینت معمولا شامل سه مرحله اصلی است:

  • مشاوره: در طول مشاوره، دندانپزشک دندان‌های شما را معاینه و عکسبرداری می‌کند و اهداف و نگرانی‌های دندانی شما را مورد بحث قرار می‌دهد. جلسه مشاوره، یک فرصت عالی برای شما است تا هرگونه سوال یا دغدغه‌ای را که ممکن است در مورد فرآیند داشته‌باشید، مطرح کنید تا مطمئن شوید که روکش‌های لمینت گزینه مناسبی برای شما هستند یل خیر. در این مرحله دندانپزشک ممکن است از دندان‌های شما برای ساخت روکش‌های سفارشی قالب بگیرد.
  • آماده‌سازی: در مرحله آماده‌سازی، دندانپزشک لایه نازکی از مینای دندان را از سطح دندان‌های شما جدا می‌کند تا ونیرهای لمینت که روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند بدون این‌که حجم زیادی به دندان اضافه کنند، طبیعی به‌نظر برسند. هنگامی که مینای دندان برداشته شد، دندانپزشک قالب دیگری از دندان‌های شما می‌گیرد که برای ساخت روکش‌های سفارشی به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده می‌شود.
  • کاشت لمینت: وقتی روکش‌های سفارشی شما آماده شد، دندانپزشک اطمینان حاصل می‌کند که روکش‌ها به‌درستی روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و هرگونه تنظیمات لازم را قبل از چسباندن دائمی آن‌ها به دندان‌ها با استفاده از چسب مخصوص دندان انجام می‌دهد. پس از پایان کار، دندانپزشک لمینت‌ها را جلا می‌دهد تا ظاهری طبیعی و براق پیدا کنند.
قبل و بعد از انجام لمینت دندان

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

تمام بزرگسالانی که می‌خواهند ظاهر دندان‌ها و لبخند خود را بهبود ببخشند، می‌توانند از لمینت استفاده کنند. اما توجه داشته‌باشید که برای کاشت روکش دندان باید دندان‌ها و لثه‌های سالمی داشته‌باشید. اگر مشکلات دندانی یا لثه‌ای دارید، حتما قبل از روکش، آن‌ها را درمان کنید.

چه زمانی باید از لمینت استفاده کنیم؟

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است دندانپزشک، لمینت‌های دندان را به‌جای سایر راهکارهای جایگزین برای بهبود ظاهر دندان توصیه کند که شامل موارد زیر است:

  • کمک به تغییر رنگ دندان: لکه‌های جزئی دندان را می‌توان از طریق جرم‌گیری یا بلیچینگ دندان در مطب برطرف کرد اما لکه‌های شدیدتر ممکن است دائمی شوند. دراین‌صورت، لمینت دندان اغلب بهترین راه‌حل برای اصلاح لبخند است.
  • ترمیم موارد جزئی آسیب دندان: دندان‌هایی که فقط به‌دلیل آسیب‌های ناشی از ضربه یا دندان قروچه دارای نقص‌های جزئی هستند، اغلب به‌راحتی با لمینت‌های دندان درمان می‌شوند.
  • ایجاد تقارن: بیمارانی که می‌خواهند مشکلات دندان‌های ناهموار یا دندان‌های جلویی خیلی کوتاه را برطرف کنند، بهتر است لمینت‌های دندان را به سایر راه‌حل‌های جایگزین ترجیح دهند.

چرا هزینه لمینت دندان زیاد است؟

قیمت لمینت دندان به‌دلیل استفاده از مواد باکیفیت، ابزار و فناوری پیشرفته، تجربه و مهارت دندانپزشک، هزینه‌های تجهیزات و امکانات پزشکی، هزینه‌های آموزش و به‌روزرسانی دانش دندانپزشکی و همچنین ارائه خدمات مشاوره دقیق‌تر و بهتر به مشتریان افزایش پیدا می‌کند. همچنین، نباید فراموش کرد که لمینت یک فرایند پیچیده و چالش‌انگیز است که نیاز به زمان و تلاش زیادی برای اصلاح صحیح لبخند دارد.

عوارض لمینت دندان ارزان‌قیمت چیست؟

برخی از عوارض جانبی احتمالی که ممکن است پس از کاشت لمینت‌های ارزان و بی‌کیفیت یا مراجعه به دندانپزشک غیرمتخصص ایجاد شود، عبارتند از:

  • حساسیت دندان‌ها: در طول قرار دادن روکش، دندانپزشک باید مقداری از مینای دندان را از سطح دندان‌های شما جدا کند تا روکش‌ها کاملا جا بیفتند. متأسفانه، حذف نادرست مینای دندان می‌تواند دندان‌های شما را مستعد حساسیت کند و ممکن است زمانی که غذای سرد یا گرم مصرف می‌کنید، ناراحتی زیادی را تجربه کنید. مشکلات حساسیت را می‌توان با داروها و درمان‌هایی که توسط دندانپزشک تجویز می‌شود، پیشگیری کرد اما اگر سطح برداشته‌شده از دندان، زیاد یا ناشیانه باشد، ممکن است درمان نشود.
  • ناراحتی عمومی: ممکن است به‌خاطر زمان طولانی باز نگه داشتن دهان، کمی احساس خستگی کنید، اما احساس سوزن سوزن شدن و درد بعد از کاشت لمینت، طبیعی نیست و ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.
  • التهاب لثه: استفاده از مواد بی‌کیفیت ممکن است باعث ناراحتی و التهاب لثه شود.
  • افزایش خطر آسیب پالپ دندان: خطر تروما برای افرادی که کاشت لمینت انجام می‌دهند، وجود دارد، چرا که در این روش مقداری از مینای دندان باید برداشته شود و اگر برداشتن آن به‌طرز ماهرانه‌ای انجام نشود، ممکن است پالپ دندان شما حتی بمیرد! بنابراین، مراجعه به دندانپزشک متخصص و ماهر در این روش بسیار مهم است.
  • عدم تطابق کامل سایه روکش با دندان‌های طبیعی: برای مطابقت دقیق روکش با سایه دندان، حتما باید از مواد باکیفیت استفاده شود. بااین‌حال، باز هم اگر دندانپزشک مهارت و تجربه کافی نداشته‌باشد، این احتمال وجود دارد که روکش‌ها با رنگ دندان‌های طبیعی مطابقت کامل نداشته‌باشند.
  • ناهماهنگی لمینت بعد از کاشت: روکش‌های شما علاوه‌بر رنگ‌ طبیعی، درصورت قرار گرفتن نادرست، مستعد بریدگی و ترک هستند. لبه‌های ناهموار و برآمدگی‌ها نیز نمونه‌هایی از کاشت نادرست هستند. ناهماهنگی حاشیه‌های روکش ممکن است باعث بریدگی زبان شود.

درمجموع، استفاده از مواد بی‌کیفیت و تکنولوژی نامناسب، نداشتن تجربه و تخصص کافی دندانپزشک، استفاده از مواد غیرمجاز و غیراصولی و عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و ایمنی می‌تواند باعث عوارضی مانند التهاب لثه، تغییر رنگ دندان، شکستگی لمینت، حساسیت دندان و … شود. همچنین، احتمال این‌که لمینت‌های ارزان‌قیمت بعد از چند ماه بشکنند و نیاز به تعویض داشته‌باشند، بالا است که باعث افزایش هزینه‌های درمانی خواهد شد. بنابراین، انتخاب لمینت دندان با کیفیت بالا و دندانپزشکان مجرب و متخصص برای داشتن لبخندی زیبا ضروری است.

سوالات متداول

  • آیا لمینت‌ها زرد و لکه می‌شوند؟

بله، لمینت‌ها هم ممکن است مثل دندان‌های طبیعی زرد و لکه شوند. مواد غذایی و نوشیدنی‌های تیره‌رنگ، مثل قهوه، چای، سس گوجه فرنگی، سس سویا، شکلات، زردچوبه، سس کاری و موارد دیگر می‌توانند لمینت را لکه‌دار کنند. استعمال دخانیات نیز همین اثر را روی روکش‌ها دارد.

  • آیا می‌توان روکش لمینت را سفید کرد؟

تا حدی بله. لمینت‌ها را می‌توان مثل دندان‌های طبیعی پولیش کرد و جلا داد که گاهی اوقات برای از بین‌بردن لکه‌های سطحی کافی است. اما سفید کردن لمینت‌ها سخت‌تر از سفید کردن دندان‌های طبیعی است و نتایج آن تضمین نمی‌شود. بهترین راه برای سفید نگه داشتن روکش این است که در وهله اول از ایجاد لکه جلوگیری کنید و بعد از مصرف مواد غذایی رنگی حتما دندان‌های خود را بشویید.

لبخند هالیوودی

سخن پایانی

لمینت‌های دندان یک راه‌حل عالی برای رفع نگرانی از عدم جذابیت لبخند و دندان‌ها هستند. از آن‌ها می‌توان برای دستیابی به رنگ ایده‌آل دندان‌ها، ایجاد لبخندی جذاب و متقارن، و ترمیم ترک‌های جزئی دندان استفاده کرد. روکش‌های لمینت یک گزینه موثر و محبوب برای بهبود ظاهر دندان‌ها بدون نیاز به استفاده از روش‌های تهاجمی هستند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا لبخندی مطمئن و با اعتمادبه‌نفس داشته‌باشید. با مراقبت مناسب، لمینت‌ها می‌توانند برای تا ۱۰ الی ۱۵ سال یا حتی بیشتر دوام بیاورند. حفظ عادات صحیح بهداشتی دهان و دندان از جمله مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن و همچنین مراجعه سالانه به دندانپزشک برای کسب نتیجه بهتر، بسیار مهم است. فراموش نکنید که قیمت لمینت دندان بالا است، بنابراین برای حفظ روکش‌هایتان از گاز گرفتن اجسام سخت یا استفاده از دندان برای باز کردن در بطری خودداری کنید، چون می‌تواند به روکش‌های شما آسیب برساند. تیم دندانپزشکان متخصص و متعهد ما در کلینیک دندانپزشکی زیبایی زمرد با بهره‌گیری از دانش تخصصی، فناوری پیشرفته و مهارت بالا آماده هستند تا در تمام روزهای هفته به ارائه خدمات لمینت دندان به شما مراجعان عزیز بپردازند. رضایت شما مایه دلگرمی ما است.

منبع : ++++++

5/5 - (11 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند