خنده ی جذاب با ونیر کامپوزیت

قیمت ونیر کامپوزیت دندان در سال 1402

داشتن یک لبخند سالم گاهی به مراقبت‌هایی بیش از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه نیازمند است. متأسفانه، حتی با وجود مراقبت کامل، دندان‌های شما همچنان ممکن است دچار پوسیدگی، لب پریدگی، تغییر رنگ یا سایر مسائل شوند. به‌همین دلیل، معاینات منظم دندانپزشکی برای تمام افراد ضروری است. در طی معاینه شما می‌توانید متوجه شوید که آیا لازم است برای اصلاح یا کاهش این مشکلات از سایر خدمات دندانپزشکی مانند ونیر کامپوزیت هم استفاده کنید یا خیر. البته با توجه به هزینه‌های زیاد خدمات دندانپزشکی، قیمت ونیر کامپوزیت هم در کنار سایر عوامل از اهمیت بالایی برای بسیاری از افراد برخوردار است. ما در این مقاله به توضیحاتی درباره قیمت کامپوزیت و فواید، عوارض، درد، آسیب، مراحل، طول عمر و نکات دیگر این درمان تخصصی زیبایی دندان پرداخته‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم تا پایان مقاله با ما باشید. تمام خدمات دندانپزشکی زیبایی در زنجیره مراکز دندانپزشکی زمرد توسط بهترین و باتجربه‌ترین دندانپزشکان، دستگاه‌های پیشرفته و تجهیزات به‌رور انجام می‌شود.

قیمت ونیر کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان مخلوطی از رزین یا ترکیبی از شیشه و پلاستیک است که به‌دلیل پایداری و ایمنی آن در روش‌های دندانپزشکی – از جمله پر کردن حفره، ترمیم و زیبایی – از محبوبیت زیادی برخوردار است. کامپوزیت دندان با اغلب با سایه‌های دندان به طرز جالبی تطبیق پیدا می‌کند، به‌طوری که پس از قرار دادن، تقریباً غیرقابل تشخیص است.

از کامپوزیت دندان معمولا برای پر کردن پوسیدگی‌ها استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای بهبود ظاهر دندان‌های تغییررنگ‌داده یا بدشکل نیز به‌کار رود. برای اصلاح لبخند، کامپوزیت به‌صورت لایه‌ای روی دندان قرار داده می‌شود، سپس با نور مخصوصی که برای سفت شدن پوشش دندان استفاده می‌شود، محکم و پس از آن، شکل داده و صیقلی می‌شود تا با سایر دندان‌ها مطابقت داشته‌باشد. قیمت ونیر کامپوزیت تقریبا مناسب است و به‌همین دلیل، توسط بسیاری از مراجعان و دندانپزشکان ترجیح داده می‌شود. همچنین، کامپوزیت از ساختار طبیعی دندان پشتیبانی و از دندان‌ها در برابر بریدگی، شکستگی و تغییرات دما (در مورد دندان‌های حساس) محافظت می‌کند.

قیمت کامپوزیت دندان در تهران چقدر است؟

قیمت ونیر کامپوزیت در سال 1401 در کلان‌شهر تهران، برای هر واحد از  الی  میلیون تومان محاسبه می‌شود.

ونیر کامپوزیت دندان

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان بین مراکز چیست؟

تفاوت قیمت کامپوزیت در مراکز دندانپزشکی مختلف به علل مختلفی از جمله مهارت و تخصص دندانپزشک و مواد مورد استفاده برمی‌گردد.

عوارض کامپوزیت ونیر چیست؟

ونیر کامپوزیت به این دلیل که نیازی به تراشیدن دندان ندارد، معمولا با عوارض چندانی همراه نیست اما درصورت عدم توجه به مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند دردسرساز شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احتمال شکستگی یا ترک خوردکی ونیر کامپوزیت در اثر جویدن مواد سفت یا شکستن آجیل، جویدن ناخن یا دندان قروچه
  • حساس شدن دندان‌ها در برابر تغییرات دمایی یا جویدن، که این مورد موقتی است و بعد از چند روز از بین می‌رود.
  • تغییر رنگ کامپوزیت‌ها پس از استعمال دخانیات یا نوشیدن بیش از حد قهوه، چای، هات چاکلت و یا زیاده‌روی در مصرف برخی مواد غذایی مانند رب یا سس گوجه فرنگی، زردچوبه و …
  • التهاب و ورم لثه بعد از انجام کامپوزیت دندان که طبیعی است و بعد از چند ساعت یا چند روز از بین خواهد رفت.
عوارض کامپوزیت دندان

مراحل انجام کامپوزیت دندان چگونه است؟

ابتدا دندانپزشک با معاینات لازم و بررسی سابقه سلامت فرد مطمئن می‌شود که فرد از نظر سلامت لثه و دندان، مشکل خاصی نداشته‌باشد. در صورت مشاهده التهاب، باید قبل از شروع کار، التهاب رفع و سپس برای کامپوزیت دندان اقدام شود. همچنین در این جلسه خواسته‌های فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و انتظارات وی از کامپوزیت دندان مشخص می‌شود.

  • مرحله اول: پس از رفع مشکلات دندان و لثه، رفع پوسیدگی و التهابات، نوبت به انجام کامپوزیت دندان می‌رسد. برای تایید رنگ کامپوزیت از بیمار نظرخواهی می‌شود. اگر فردی بخواهد دندان‌هایش سفیدتر باشد از کامپوزیت‌های سفید استفاده می‌شود.
  • مرحله دوم: در این مرحله دندان‌ها باید از هرگونه میکروب و عامل عفونت، عاری شوند، بنابراین دندان‌های مورد درمان ابتدا به‌طور کامل تمیز و توسط یک مانع از دندان‌های دیگر جدا می‌شوند.
  • مرحله سوم: در این مرحله کمی ژل اسیدی روی دندان‌ها زده می‌شود تا سطح دندان‌ها ناهموار شود. این عمل باعث می‌شود که مواد ترمیمی بهتر روی دندان‌ها قرار گیرند.
  • مرحله چهارم: سپس کامپوزیت را که ماده‌ای خمیری شکل است، با قلم مخصوص روی دندان‌ها قرار می‌دهند.
  • مرحله پنجم: پس از انجام این موارد، مواد کامپوزیت به‌صورت لایه لایه روی سطح دندان قرار می‌گیرد و توسط نورهای خاصی که توسط دستگاه مخصوص دندانپزشکی ساطع می‌شود، روی دندان ثابت می‌شوند، سپس نوبت به فرم‌دهی دندان‌ها می‌رسد و نتیجه نهایی دقیقا به نتیجه این مرحله بستگی دارد.
  • مرحله ششم: در این مرحله کامپوزیت، سفت شده و دندان‌ها در معرض نور لیزر قرار می‌گیرند.
  • مرحله آخر: در این مرحله باید پولیش انجام شود. این عمل باعث شفافیت دندان‌ها می‌شود. دقت در پولیش‌زنی نیز در نتیجه عملیات بسیار موثر خواهد بود. در این مرحله می‌توانید نظر خود را در مورد نتیجه کامپوزیت دندان بیان کنید. زوایای دندان نیز تا حدودی قابل تنظیم است، بنابراین در صورت مشاهده مشکل جزئی در زوایای دندان می‌توانید از متخصص بخواهید تا آن را برطرف کند.

پس از انجام مراحل کامل، دندانپزشک، کامپوزیت را ارزیابی می‌کند تا مطمئن شود که دندان‌های کامپوزیتی عملکرد دندان‌های طبیعی را دارند یا خیر. اگر در این مرحله نقصی مشاهده شود، متخصص با تراز کردن دندان‌ها آن را برطرف می‌کند و عمل کامپوزیت به پایان می‌رسد.

مراحل کامپوزیت کردن

مزایای کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت به طیف وسیعی از درمان‌های زیبایی و ترمیمی دندان اشاره دارد. چیزی که ما به‌عنوان کامپوزیت دندان می شناسیم، در واقع رزین کامپوزیت نامیده می‌شود. می‌توان گفت کامپوزیت، تکنیکی است که در آن از مواد همرنگ دندان استفاده می‌شود و با استفاده از آن می‌توان مشکلات دندانی زیر را حل کرد:

  • برخی ناهنجاری‌ها
  • بلند کردن و بزرگ کردن دندان‌های کوچک
  • اصلاح جزئی دندان‌ها
  • اصلاح سطح و لبه دندان‌ها
  • جایگزینی پرکردگی‌های قدیمی دندان یا پرکردن دندان‌هایی که به تازگی پوسیده‌اند.
  • پر کردن فضاهای ناخوشایند بین دندانی
  • ترمیم شکستگی و ترک‌های جزئی در دندان‌ها
  • اصلاح تغییر شکل و نامنظمی دندان‌ها
  • کمک به تغییر رنگ دندان زمانی که با بلیچینگ برطرف نمی‌شود.

عوارض کامپوزیت دندان در صورت درمان غیر اصولی چیست؟

قیمت ونیر کامپوزیت با توجه به عوارض کم آن، بسیار مناسب است، هرچند عوارض زیر هم در بسیاری از موارد به‌دلیل درمان غیراصولی و عدم مراقبت لازم از دندان ایجاد می‌شوند:

  • درمان نادرست می‌تواند منجر به بروز عوارضی مانند التهاب لثه شود که بسیار شایع است و تنها راه رفع آن برداشتن کامپوزیت‌های قبلی، انجام درمان‌های لازم و قرار دادن کامپوزیت جدید است. تغییر رنگ دندان‌ها و مشکلات پوسیدگی نیز از عوارض درمان غیراصولی محسوب می‌شود.
  • در برخی موارد به‌دلیل عدم رعایت بهداشت دندان‌ها و عدم استفاده از نخ دندان، پوسیدگی ایجاد می‌شود.
  • ظاهر غیرطبیعی دندان‌ها به.دلیل عدم ظرافت در کار دندانپزشک ممکن است ایجاد شود.
  • اگر کامپوزیت به‌درستی نصب و صیقل داده نشود، ممکن است باعث بروز ناراحتی در هنگام خوردن شود.

طول عمر کامپوزیت دندان

اکثر متخصصان بر این باورند که ماندگاری ترمیم‌های کامپوزیت از 5 تا 7 سال و حداکثر 10 سال است.

هزینه کامپوزیت دندان

مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان

قیمت ونیر کامپوزیت برای برخی افراد بالا است و درصورت عدم مراقبت، ممکن است درمان شکست بخورد و نیاز به هزینه کردن باشد. بهتر است مراقبت‌های زیر را بعد از نصب کامپوزیت انجام دهید:

  • 2 بار در روز مسواک بزنید.
  • 1 یا 2 بار در روز از نخ دندان استفاده کنید.
  • دفعات مصرف میان وعده‌ها را کاهش دهید چون بعد از مصرف هر وعده غذایی، محیط دهان اسیدی می‌شود و باکتری‌ها با فعالیت خود مینای دندان را تضعیف می‌کنند.
  • عادات ناخن جویدن، جویدن یخ، جویدن مداد و … را کنار بگذارید.
  • اگر به دندان قروچه عادت دارید، بهتر است از کامپوزیت استفاده نکنید.
  • اگر بعد از کامپوزیت دندان‌هایتان حساس شده یا دندان درد دارید، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید تا علت آن بررسی شود
  • هر 6 ماه یا حداقل سالی یکبار برای معاینه دهان به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

درمان کامپوزیت بدون درد است، هرچند برخی از افراد با دندان‌های بسیار حساس، کمی ناراحتی را تجربه می‌کنند، اما هیچ درد جدی وجود ندارد.

چگونه رنگ کامپوزیت را انتخاب می‌کنند؟

با توجه به قیمت ونیر کامپوزیت و سلامت دهان و دندان افراد، کامپوزیت‌ها راه‌حلی مناسب برای همه نیستند و شکل و سایه‌ای که برای یک بیمار زیبا به‌نظر می‌رسد، ممکن است برای بیمار دیگر جالب نباشد. بنابراین مهم است که قبل از ویزیت، ایده‌ای در مورد این‌که می‌خواهید روکش‌هایتان چگونه به‌نظر برسد، داشته‌باشید. به‌عنوان مثال:

  • برخلاف تصور رایج، فقط یک سایه سفید برای کامپوزیت وجود ندارد. هنگام انتخاب رنگ مناسب برای روکش، تنوع‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید و بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که شبیه مجموعه‌ای از دندان‌های طبیعی، روشن و سالم باشد. اگر سایه بیش از حد سفید را انتخاب کنید، لبخند جدید شما غیرطبیعی به‌نظر خواهد رسید.
  • از سفیدی چشم خود برای راهنمایی استفاده کنید. روکش‌های شما هرگز نباید سفیدتر از سفیدی چشمان شما باشند.
  • افراد دارای رنگ پوست روشن‌تر باید از سفیدترین رنگ‌های موجود انتخاب کنند.
  • افراد دارای رنگ‌های پوست تیره‌تر باید سایه‌های طبیعی دندان را انتخاب و از سایه‌های سفید دوری کنند تا ردیف دندان‌هایشان غیرطبیعی به‌نظر نرسند.
  • همچنین باید در مورد لایه‌بندی رنگ کامپوزیت با دندانپزشک خود صحبت کنید. این باعث می‌شود روکش‌ها بیشتر شبیه دندان‌های طبیعی به‌نظر برسند، چون دندان‌های واقعی در کلینیک مات‌تر و به سمت لبه‌ها شفاف‌تر هستند.

تیم دندانپزشکان زیبایی مراکز دندانپزشکی زمرد با بهره‌گیری از دانش تخصصی روز، مهارت کیفی و ابزار و دستگاه‌های پیشرفته قادر هستند زیباترین کامپوزیت‌ها را با بهینه‌سازی قیمت ونیر کامپوزیت برای مراجعان نصب کنند.

رنگ های کامپوزیت دندان

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان از نظر مدت زمان نصب

نصب لمینت  تقریبا در سه جلسه متوالی انجام می‌شود و شامل سه ویزیت جداگانه در مطب دندانپزشکی است. اما نصب کامپوزیت در یک جلسه امکان‌پذیر است.

فرق لمینت و کامپوزیت دندان از نظر طول عمر

با توجه به قیمت ونیر کامپوزیت طول عمر آن 5 الی 10 سال و طول عمر لمینت 10 الی 15 سال است.

نکات انتخاب کامپوزیت دندان‌های جلو

برای انتخاب شکل مناسب روکش کامپوزیت دندان‌های جلو باید به نکات زیر توجه کنید:

  • هنگامی که سایه مناسب را برای روکش‌های خود انتخاب کردید، وظیفه مهم بعدی انتخاب شکل مناسب است. هنگام انجام این کار، باید ابتدا به فرم صورتتان توجه کنید. به‌عنوان مثال، روکش‌های بلندتر و نازک‌تر می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی صورت‌های گرد را لاغرتر نشان دهند اما اگر صورتت‌ان کشیده است، روکش‌های کوتاه‌تر و پهن‌تر برای شما مناسب خواهند بود.
  • روکش‌های مناسب آقایان بهتر است مربعی باشد و بیمارانی که می‌خواهند لبخندهایشان لطیف‌تر به‌نظر برسد، باید کامپوزیت‌های نرم‌تر و گردتر را انتخاب کنند.
  • انتخاب روکش‌های بلندتر می‌تواند به شما کمک کند جوان‌تر به‌نظر برسید. حجیم کردن دندان‌ها نیز می‌تواند به صاف شدن چین و چروک‌های اطراف دهان کمک کند. کامپوزیت‌های دندان‌های جلو اگر ضخیم‌تر باشند می‌توانند ظاهر لب‌ها را پرتر نشان دهند.
ونیر کامپوزیت دندان چقدر هست

ایا ترمیم دندان‌های پوسیده و آسیب دیده جلویی امکان‌پذیر است؟

اگر دندان‌های جلو پوسیده باشند یا در اثر تصادف و … آسیب ببینند، دندانپزشک می‌تواند بعد از ترمیم، از ونیر کامپوزیت برای فرم‌دهی دندان استفاده کند.

اصلاح طرح لبخند با ونیر کامپوزیت دندان

در اصلاح طرح لبخند با ونیر کامپوزیت علاوه‌بر توجه به قیمت ونیر کامپوزیت باید نکات زیر را نیز بدانید:

  • در این روش سعی می‌شود بدون تراشیدن دندان‌ها، اصلاح انجام شود و در صورت لزوم دندان‌ها خیلی کم تراشیده می‌شوند.
  • کامپوزیت قابلیت تطبیق با اندازه دندان‌ها را دارد.
  • در این روش سعی می‌شود دندان‌ها بسیار طبیعی به‌نظر برسند.
  • زمان درمان بسیار کوتاه است.
  • این روش برگشت‌پذیر است و در صورت رنگ پریدگی یا شکستگی به‌راحتی قابل ترمیم خواهد بود.
  • قیمت ونیر کامپوزیت نسبت به سایر روش‌های زیبایی دندان مناسب‌تر است.
  • کامپوزیت دندان یک روش کم‌تهاجمی، جدید، سریع و کارآمد برای زیباسازی دندان است.

چه کسانی به ونیر کامپوزیت دندان نیاز دارند؟

اگر عیوب زیبایی نسبتاً جزئی، دندان‌های لکه‌دار، تغییر رنگ یافته یا نامنظم، مینای دندان زیاد و در کل سلامت دهان و دندان دارید، یعنی کاندیدای ایده‌آلی برای ونیرهای کامپوزیت خواهید بود.

قبل و بعد کامپوزیت دندان

تفاوت کامپوزیت ونیر با لمینت دندان چیست؟

این سوال بسیاری از افرادی است که به‌دنبال گردآوری اطلاعات درباره انواع تکنیک‌های زیبایی دندانپزشکی هستند. کامپوزیت و لمینت دندان هر دو روش‌هایی هستند که هدفی مشترک را دنبال می‌کنند و آن، زیباسازی فرم دندان‌ها و روشن شدن رنگ آن‌ها است اما تفاوت‌های اساسی نیز دارند:

  • هزینه: قیمت ونیر کامپوزیت از لمینت کمتر است.
  • زمان انجام: این دو تکنیک از نظر زمان لازم برای درمان کاملاً متفاوت هستند، به‌طوری که یک جلسه درمانی برای انجام کامپوزیت دندان کافی خواهد بود و مواد در مطب و توسط دندانپزشک آماده می‌شود اما تکنیک لمینت باید در لابراتوار تهیه شود که حدود سه هفته طول می‌کشد و سپس دندانپزشک باید لمینت را انجام دهد که زمان‌بر است بنابراین نه تنها قیمت ونیر کامپوزیت بلکه زمان درمان آن هم نسبت به لمینت برتری دارد.
  • تراشیدن دندان: در روش کامپوزیت، دندان‌ها نیازی به تراشیدن ندارند مگر این‌که دندان پوسیده باشد، اما در لمینت دندان‌ها باید کمی تراشیده شوند.
  • امکان ترمیم و تعویض: در روش لمینیت امکان تعمیر و تعویض وجود نخواهد داشت اما در روش کامپوزیت امکان تعمیر و تعویض وجود دارد.
  • ماندگاری: عمر کامپوزیت کمتر از لمینت‌های سرامیکی است، هرچند کامپوزیت‌های امروزی دوام بیشتری نسبت به قبل دارند، اما از نظر مقاومت در برابر فشار و سایش با لمینت‌های سرامیکی مطابقت ندارند.
  • مقاومت: کامپوزیت‌ها نسبت به لمینت‌ها در برابر لک و تغییر رنگ مقاومت کمتری دارند.

هزینه کامپوزیت ونیر به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل متعددی وجود دارد که بر قیمت کامپوزیت تاثیر دارند و عبارتند از:

  • محل ترمیم
  • مهارت و تخصص دندانپزشک
  • تعداد کامپوزیت‌ها
  • جنس مواد مورداستفاده
  • طول جلسه درمان

آیا کامپوزیت دندان‌های عقب (خلفی) انجام می‌شود؟

دندانپزشکان معمولا استفاده از کامپوزیت روی دندان‌های خلفی را توصیه نمی‌کنند. اغلب بیش از 90 تا 95 درصد کامپوزیت‌ها روی دندان‌های قدامی و تنها حدود 5 درصد آن‌ها روی دندان‌های خلفی گذاشته‌ می‌شوند. ااستفاده از روکش کامل، روی دندان‌های خلفی توصیه می‌شود، چون در برابر فشارهای بالای ناشی از آسیاب کردن غذا بسیار بادوام‌تر هستند. علاوه‌براین، روکش‌های دندان‌های خلفی در سمتی قرار می‌گیرند که رو به گونه است، بنابراین هیچ‌کس احتمالاً متوجه روکش شدن دندان شما نمی‌شود. پیشنهاد ما این است که دندان‌های قدامی خود را کامپوزیت و دندان‌های خلفی را روکش کنید.

کامپوزیت دندان خلفی

ونیر سرامیکی چیست؟

روکش ممکن است به‌عنوان هر چیزی تعریف شود که دندان را برای بهبود ظاهر می‌پوشاند. در دندانپزشکی، روکش لایه نازکی از رزین سرامیکی یا کامپوزیت است که روی سطح خارجی یک یا چند دندان قرار می‌گیرد. ضخامت آن ممکن است به نازکی 0.3 میلی‌متر باشد و حتی با یک ناخن مصنوعی یا لنز تماسی مقایسه شود. ماهیت ونیر سرامیکی دندان به گونه‌ای است که می‌توان آن را به هر شکل و رنگی ایجاد کرد و به این ترتیب، عدم زیبایی کافی در دندان‌های طبیعی توسط سرامیک جبران می‌شود. بسته به تعداد دندان‌هایی که با روکش سرامیکی بهبود می‌یابند، قیمت ونیر کامپوزیت و زیبایی لبخند نیز تغییر می‌کند. تغییر رنگ شدید، شکاف‌ها و دندان‌های از دست رفته می‌تواند با کمک روکش‌ها ترمیم شود.

بسته به این‌که کدام ونیر سرامیکی بهینه‌ترین نتیجه را بدهد، دندانپزشکان از طیف وسیعی از سرامیک‌ها استفاده می‌کنند. مهم این است که ونیر سرامیکی استحکام بسیار خوب و همچنین زیبایی طبیعی داشته‌باشد. با این‌حال ما در زنجیره مراکز  دندانپزشکی زمرد معتقدیم که سرامیک به‌خودی‌خود لبخند مورد نظر شما را ایجاد نمی‌کند، بلکه مهارت و کیفیت کار دندانپزشک و همکاری و تعامل خوب با بیمار به نتیجه رضایت‌بخش منجر خواهد شد.

ونیر کامپوزیت چگونه ساخته می‌شود؟

روکش‌ها را می‌توان از رزین کامپوزیت، که یک رزین پلاستیکی چسبنده است و مستقیماً روی دندان اعمال می‌شود، ساخت. برخلاف روکش‌های سرامیکی که به‌صورت سفارشی و دستی در آزمایشگاه دندان‌پزشکی ساخته می‌شوند، رزین کامپوزیت این مزیت را دارد که نیاز به تغییر شکل بسیار کمی در دندان‌های طبیعی داشته و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. از معایب کامپوزیت می‌توان به این مورد اشاره کرد که حدود 6 تا 8 سال دوام می‌آورد و نیاز به نگهداری بیشتری دارد. البته استحکام مواد آن نیز ضعیف‌تر از سرامیک است.

انواع کامپوزیت دندان

قیمت ونیر کامپوزیت بستگی به نوع آن دارد. انواع کامپوزیت را می‌توان به‌طورکلی به طبقات زیر دسته‌بندی کرد:

  • کامپوزیت درشت دانه: به این نوع کامپوزیت ماکروفیل می‌گویند که البته در حال حاضر تقریباً بی‌استفاده است چون کار با آن نسبتاً سخت‌تر است. این نوع کامپوزیت نسبت به انواع دیگر دوام و مقاومت بیشتری دارد چون ذرات آن بزرگ‌تر از بقیه هستند. و همچنین، مرطوب‌تر است و البته زیبایی کمتر و پولیش سخت‌تری دارد.
  • میکروفایل‌ها: این نوع کامپوزیت یک کامپوزیت ریزدانه است و نسبت به ماکروفیل‌ها مزایا و معایبی دارد. اگرچه این مدل خاصیت پولیش بهتری دارد، اما قدرت مقاومتش بسیار کمتر است. این نوع کامپوزیت دندان در حال حاضر در بازار موجود است.
  • انواع هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید: می‌توان گفت این نوع کامپوزیت‌ها، اصلاح شده دو نوع قبلی هستند و معایب آن‌ها را ندارند. این کامپوزیت‌ها هم خاصیت پولیش خوب و هم استحکام عالی دارند.
  • نانو کامپوزیت: نانوکامپوزیت‌ها نمونه‌های کامپوزیت دندان جدیدی هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند و از خاصیت پرداختی بالایی برخوردارند و همچنین، در برابر سایش نیز مقاومت بیشتری دارند.
قبل و بعد

سخن پایانی

استفاده از کامپوزیت دندان یکی از روش‌های پرطرفدار است که با توجه به مزایای آن از قبیل زیبایی ظاهری، رفع نواقص دندان، قیمت ونیر کامپوزیت و عدم نیاز به تراش دندان‌ها از سوی مراجعان انتخاب می‌شود. ما در زنجیره مراکز دندانپزشکی زمرد تلاش داریم تا با بهره‌گیری از توانمندی، دانش تخصصی و مهارت بهترین دندانپزشکان زیبایی در کنار استفاده از مدرن‌ترین ابزار و دستگاه‌های روز دنیا بتوانیم بالاترین سطح کیفیت و زیبایی را برای شما به ارمغان بیاوریم و لبخندی بی‌نقص و جذاب را به شما عزیزان هدیه کنیم.

5/5 - (25 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند