چگونه-دوام-بلیچینگ-بر-روی-دندان-های-خود-را-بیشتر-کنیم

چگونه دوام بلیچینگ بر روی دندان های خود را بیشتر کنیم؟

دوام بلیچینگ

در این نوشتار به بررسی نکاتی در خصوص افزایش دوام بلیچینگ بر روی دندان ها می پردازیم.

خوب است ابتدا بدانید بلیچینگ چیست و‌ چگونه باعث سفیدی دندانهای شما می شود. بلیچینگ عملی تخصصی است که حتما باید توسط دندان پزشک اجرا شود. در روش بلیچینگ خانگی نیز تمامی مراحل باید طبق دستور دندان پزشک انجام شود. در درمان بدرنگی دندان ها به روش بلیچینگ، دندان پزشک ژل مخصوص حاوی ماده هیدروژن پروکسید را روی دندان ها قرار میدهد. هیدروژن پرکسید (هیدروژن کارباماید) به داخل مینای دندان نفوذ کرده و رنگ دانه های موجود در مینای دندان را اکسید می کند. به این ترتیب دندان ها سفید می شوند. بلیچینگ به جز ایجاد حساسیت در لثه و دندان ها عارضه خاص دیگری ندارد. حساسیت را نیز می توان با مصرف خمیر دندان های ضد حساسیت کاهش داد.

سفیدی دندان ها پس از بلیچینگ چه مدت دوام خواهد داشت؟

بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک دندانپزشکی دیبا این سوال را مطرح می کنند که پس از بلیچینگ دندانهای آنان تا چه مدتی سفید باقی می ماند؟

پاسخ این سوال بستگی به عوامل متعددی دارد. در این قسمت به بعضی از این عوامل اشاره می کنیم:

  •  رعایت بهداشت دندان یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند دوام سفیدی دندان های شما پس از بلیچینگ را بیشتر کند. اگر پس از هر وعده غذایی مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید مواد رنگی با دندان های شما تماس طولانی مدت نداشته و دندان های شما برای مدت بیشتری سفید باقی می مانند.
  • یکی دیگر از عوامل موثر در سفیدی دندان ها، عدم استفاده از غذاهای رنگی است. مصرف خوراکی هایی مانند چیپس و پفک و شکلات علاوه بر مشکلاتی که برای سلامتی شما ایجاد می کنند‌، به مرور زمان باعث بدرنگی دندان ها خواهند شد. دلیل این امر این است که رنگدانه های موجود در این خوراکی ها پس از مدتی در مینای دندان نفوذ می کند و باعث ایجاد رنگ نامطلوب در دندان می شود. بدرنگی دندان که به این طریق ایجاد شده باشد را نمی توانید با مسواک زدن برطرف نمایید. بلکه باید از روش های دیگری مانند بلیچینگ استفاده کنید. پس از بلیچینگ نیز استفاده از این نوع خوراکی ها می تواند درمان را با شکست مواجه کند.
  • مصرف نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه نیز باعث تیره شدن مینای دندان ها شده و تاثیر بلیچینگ را پس از مدت کوتاهی از بین می برد. برای دوام بیشتر سفیدی دندان ها پس از بلیچینگ لازم است تا مصرف این نوشیدنی ها را کاهش دهید.
  • سیگار کشیدن یکی از عواملی است که بیشترین تأثیر را روی بدرنگی دندان ها می گذارد. سیگار کشیدن باعث می شود تا مواد شیمیایی موجود در دود سیگار مانند نیکوتین (که یک ماده بسیار سمی نیز هست) وارد منافذ دندان شود. همچنین دوده و جرمی که در دود سیگار وجود دارد نیز از طریق سوراخ های بسیار ریز مینای دندان، وارد آن شده و عمیقا در دندان ها نشست می کنند. ورود این مواد به دندان باعث بدرنگ شدن دندان ها می شود و سفید کردن چنین بدرنگی هایی بسیار مشکل است. در صورتی که پس از بلیچینگ سیگار یا قلیان مصرف کنید یا دود تنباکو را به هر روشی به دندان های خود برسانید، درمان شما بی فایده بوده و تنها متحمل پرداخت هزینه و اتلاف وقت شده اید.
4.7/5 - (28 امتیاز)
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند